• Anonym (Undrar)

    Signaler från ett ex som tyder på han/hon vill ha dig tillbaka ?

    Tror många som blivit dumpade (el själv lämnat men ångrat) som vill ha tillbaka sitt ex letar tecken på att han/hon vill ha en tillbaka. Oftast är det kanske bättre att gå vidare för exet kommer inte tillbaka. Men inte alltid det är så. En del avslut har gjorts på fel grunder, missförstånd eller att det var annat som påverkade. 

    Att vara allt för direkt och säga man vill försöka igen (framförallt att vara klängig och "needy") brukar fungera dåligt. Det som fungerar är att intresset återuppväcks och exet kommer ihåg vad det var han/hon älskade. Att vara för "på" innan det mognat kan förstöra det. Det samma gäller även för den andre, att han/hon inte känner sig redo än även om tankarna finns där. Kanske är osäker på om det är genuint eller man bara vill ha sex, känner sig ensam el vad det nu kan vara. Då kanske man undviker att säga något rakt ut. 

    Så det blir lite att både kanske går kring katten kring het gröt. Man har sagt att man vill fortsätter vara vänner (vilket brukar vara ett tecken på att det finns något kvar). Men frågan är hur mycket som är att man bara vill vara vänner eller om man vill något mer?

    Vad är det för signaler som ni har gett eller vad är det för signaler som ni själva är osäkra på ? 

    Lite diskussion om det här så vi kan hjälpa varandra i våra funderingar. 

  • Svar på tråden Signaler från ett ex som tyder på han/hon vill ha dig tillbaka ?
  • Anonym (Beror på)

    Risken kan vara att man blir utnyttjad. har själv använt ett ex som "booty call" när jag känt mig kåt för att få sex. Kände det dock inte som jag utnyttjade henne utan trodde hon vill det också, att det bara var sex men fattade efteråt att hon fortfarande hade känslor för mig

    Har själv blivit utnyttjad. Hade ett ex som mådde väldigt dåligt efteråt (som inte hade med oss att göra) och jag lyssnad på och tröstade henne. Hon var så tacksam över det och tyckte jag var fin som brydde mig trots att hon gjort slut etc. Men så fort hon sen mådde bra igen så var jag inte alls intressant längre och hon dejtade första bästa. Kände mig rätt utnyttjad.

    Men också varit med om en liknande situation som den sista där vi kom varandra väldigt nära och vi blev tillsammans igen och vår relation blev ännu bättre än den var förut (inne på år fem). Men det var nog tack vare att hon inte spelade några spel utan efter ett tag sa rakt ut vad hon kände och jag med för den delen. Hade en väldigt känslosam reunion där vi sa rakt ut vad vi kände. Själv hade jag börjat dejta andra och hade inte så stora förhoppningar om att vi skulle bli tillsammans igen trots jag hade kvar mina känslor. Trodde inte de var besvarade på det sättet.

  • Anonym (H)

    Undrar samma. Mitt ex sa att han inte kunde svara på om han hade känslor för mig. Men att han går vidare ändå och att även jag ska göra det. (Dock tror jag att han har det) han sa även att han gillar att jag träffar någon, han vill dock inte att det ska vara någon som honom. Vad menas med det? (Gick ut med en annan kille en gång). Han vill inte bli tillsammans igen och (vi har barn ihop och vi är unga) så vi träffas med vårt barn och han söker lite kontakt via skämt o så? Vad menas med det? Hur ska jag tolka honom?

  • Anonym (Vänner)

    Jag är vän med nästan alla mina ex. Men jag vill inte ha någon av dom tillbaka. Jag tror också att risken att bli utnyttjad/besviken är stor när man håller fast och hoppas på ett ex.

    Ofta har man inget emot att umgås med/knulla eller få uppmärksamhet av ett ex. Det är ju oftast inte där problemen ligger i ett förhållande. Det är ju framtidsplanerna, att bo ihop eller att kärleken inte finns som är problemet.

    Så om exet vill umgås/knulla/prata osv är det inget tecken på att exet vill försöka igen! Exet kan ju samtidigt umgås/knulla och prata med alla andra flickor/pojkar! Det är ju perfekt att ha någon som man redan känner som tidsfördriv medan man letar efter den riktiga kärleken. Om du sitter och blir bortglömd när hen hittar en ny kärlek så kan det kännas som att bli dumpad igen. Var försiktig!

    Det enda riktiga tecknet på att exet vill tillbaka märker man i handlingar och samtal. När exet säger att denna vill tillbaka och denne aktivt arbetar för att lösa tidigare problem och vill leva med dig. Då vet du.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (H) skrev 2015-12-07 13:34:16 följande:
    Undrar samma. Mitt ex sa att han inte kunde svara på om han hade känslor för mig. Men att han går vidare ändå och att även jag ska göra det. (Dock tror jag att han har det) han sa även att han gillar att jag träffar någon, han vill dock inte att det ska vara någon som honom. Vad menas med det? (Gick ut med en annan kille en gång). Han vill inte bli tillsammans igen och (vi har barn ihop och vi är unga) så vi träffas med vårt barn och han söker lite kontakt via skämt o så? Vad menas med det? Hur ska jag tolka honom?
    Tycker tyvärr det låter rätt mycket som han inte vill gå tillbaka. Inte just nu iaf. Sen är det klart att han kanske testar dig genom att säga åt dig att gå vidare. Att han vill du skall säga "Vill bara ha dig" eller ngt liknande

    Att säga tex "Jag har fortfarande känslor för dig" borde man kunna våga säga. Man kan ju ha känslor men att man inte tycker det fungerar med en relation.
  • Anonym (H)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-12-07 13:49:52 följande:

    Tycker tyvärr det låter rätt mycket som han inte vill gå tillbaka. Inte just nu iaf. Sen är det klart att han kanske testar dig genom att säga åt dig att gå vidare. Att han vill du skall säga "Vill bara ha dig" eller ngt liknande

    Att säga tex "Jag har fortfarande känslor för dig" borde man kunna våga säga. Man kan ju ha känslor men att man inte tycker det fungerar med en relation.


    Han har påstått att han vill leva livet osv vilket han gör, är ute o festar o så. Märker att han vill att jag ska tycka synd om honom. Alltså jag vet att han är inte över mig men jag vet också att han inte vill bli tillsammans igen, iaf inte nu.. Frågan är varför
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Vänner) skrev 2015-12-07 13:41:06 följande:
    Jag är vän med nästan alla mina ex. Men jag vill inte ha någon av dom tillbaka. Jag tror också att risken att bli utnyttjad/besviken är stor när man håller fast och hoppas på ett ex.
    Ofta har man inget emot att umgås med/knulla eller få uppmärksamhet av ett ex. Det är ju oftast inte där problemen ligger i ett förhållande. Det är ju framtidsplanerna, att bo ihop eller att kärleken inte finns som är problemet.

    Så om exet vill umgås/knulla/prata osv är det inget tecken på att exet vill försöka igen! Exet kan ju samtidigt umgås/knulla och prata med alla andra flickor/pojkar! Det är ju perfekt att ha någon som man redan känner som tidsfördriv medan man letar efter den riktiga kärleken. Om du sitter och blir bortglömd när hen hittar en ny kärlek så kan det kännas som att bli dumpad igen. Var försiktig!

    Det enda riktiga tecknet på att exet vill tillbaka märker man i handlingar och samtal. När exet säger att denna vill tillbaka och denne aktivt arbetar för att lösa tidigare problem och vill leva med dig. Då vet du.
    Kan dock ta lite tid innan ens ex nått dit. Det kan ju vara att han/hon behöver verifiera att känslorna som vaknat till liv är riktiga eller att något man uppfattat som ett problem men där man känner att man kanske överreagerat verkligen var en överreaktion. Finns ju många anledning att man är försiktig. 

    Innan exet är färdig att ta ett steg så vill man kanske få lite verifierat att man inte väntar förgäves (och istället bör gå vidare) vilket är lite anledningen till den här tråden. 

    Jag tycker själv att positiva signaler är tex att han/hon säger "Jag saknar dig", att det verkar vara viktigt att få träffas, reagerar positivt på att man har tänkt på honom/henne. 

    Lite konstiga saker som jag undrar över om det finns några extra bottnar när mitt ex frågar "Är det ok att jag messar dig" och då har vi haft mycket kontakt (och lika mycket båda som tagit initiativ) under en längre period redan. Är det inte lite att checka vad jag känner? 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (H) skrev 2015-12-07 13:55:10 följande:
    Han har påstått att han vill leva livet osv vilket han gör, är ute o festar o så. Märker att han vill att jag ska tycka synd om honom. Alltså jag vet att han är inte över mig men jag vet också att han inte vill bli tillsammans igen, iaf inte nu.. Frågan är varför
    Aha. Han kanske vill vara tillsammans med dig på sikt men vill först "leka lite". Träffa andra och ha sex etc. 
  • Anonym (Been there)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-12-07 14:08:08 följande:
    Kan dock ta lite tid innan ens ex nått dit. Det kan ju vara att han/hon behöver verifiera att känslorna som vaknat till liv är riktiga eller att något man uppfattat som ett problem men där man känner att man kanske överreagerat verkligen var en överreaktion. Finns ju många anledning att man är försiktig. 

    Innan exet är färdig att ta ett steg så vill man kanske få lite verifierat att man inte väntar förgäves (och istället bör gå vidare) vilket är lite anledningen till den här tråden. 

    Jag tycker själv att positiva signaler är tex att han/hon säger "Jag saknar dig", att det verkar vara viktigt att få träffas, reagerar positivt på att man har tänkt på honom/henne. 

    Lite konstiga saker som jag undrar över om det finns några extra bottnar när mitt ex frågar "Är det ok att jag messar dig" och då har vi haft mycket kontakt (och lika mycket båda som tagit initiativ) under en längre period redan. Är det inte lite att checka vad jag känner? 
    Har själv gått igenom det där. Jag var den som hade gjort slut men kände efter ett tag att jag nog tänkt fel. Mitt ex han förklarade en del hur han tänkt om det jag reagerat på samt att han var väldigt rar och omtänksam mot mig. Inga hård ord eller så. Säger rätt mycket om någon hur de är när man gjort slut. 

    Sa själv den typen av saker. För att han skulle förstå att jag fortfarande var intresserad men behövde tid. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Been there) skrev 2015-12-07 17:58:44 följande:
    Har själv gått igenom det där. Jag var den som hade gjort slut men kände efter ett tag att jag nog tänkt fel. Mitt ex han förklarade en del hur han tänkt om det jag reagerat på samt att han var väldigt rar och omtänksam mot mig. Inga hård ord eller så. Säger rätt mycket om någon hur de är när man gjort slut. 

    Sa själv den typen av saker. För att han skulle förstå att jag fortfarande var intresserad men behövde tid. 
    Det kan inte vara att man vill ha bekräftelse och hålla kvar sitt ex som fortfarande är förälskad ? 
  • Anonym (H)

    Fick nu reda på att han träffar en annan. Så de är väl bara hejdå med allt

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (H) skrev 2015-12-15 15:01:38 följande:
    Fick nu reda på att han träffar en annan. Så de är väl bara hejdå med allt
    Trist att höra. Undras om det inte är samma sak med mitt ex. Kanske men inte säkert. Kanske övertolkar saker. 

    Fan vad jobbigt det är att leva i osäkerhet. Hoppas på att den andres känslor skall vakna på nytt. I mitt fall vet jag att det finns känslor men inte om det räcker...
  • Anonym (killen1)

    Jag har ingen kontakt med mitt ex, men ses vi ute pratar vi även om det är rätt sällan.

    Även om det var hon som lämnade mig för en annan så blev hon som en blyg tonårsflicka sist vi sågs. Kunde knappt få fram sina ord typ. Tyckte det var konstigt men låtsades som ingenting. Det kanske inte var det heller. Men men.

  • Anonym (Been there)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-12-10 11:58:27 följande:
    Det kan inte vara att man vill ha bekräftelse och hålla kvar sitt ex som fortfarande är förälskad ? 
    Inte i mitt fall. Jag kände mig osäker på mina känslor och hans. 
  • BOY92

    Jag och mitt ex har en dotter tillsammans. Hon gjorde slut med mig för ca 8 månader sedan för hon hade tappat känslor och såg då ingen mening längre. Månaden innan lät det annat så jag blev väldigt chockad och har tagit separationen hårt. Jag försökte som mest att få tillbaka min familj i sommars men fick ingen som helst bekräftelse tillbaka. När jag sedan började träfia en annan tjej för någon månad sedan och började innan det känna att jag kunde gå vidare så kommer exet en kväll och säger när hon ska hämta dottern att hon vill ligga för hon känner sig ensam och kåt. Jag kunde inte stå emot så jag följde med henne sedan umgicks vi ett par veckor ungefär 3 flitigt och det kändes som det gick framåt äntligen och vi gick ut en kväll bara hon och jag. Men en vecka efter det så märke jag hon börja backa igen och jag fråga varför då sa hon att hon hade känt efter och det hade under den tiden inte kännt nå speciellt så hon ville inte samtidigt som hon hade fått kontakt med någon annan och dom träffas nu.. Jag blev ledsen över att hon inte ville foersätta träffas och ha mer tålamod och blev krossad är hon nu träffar någon.. Backa 10 steg känslomässigt.. Har ändå lite svårt att lite på att hon ville ge oss chansen för det känns samtidigt att hon ville ha uppmärksamheten från mig tills hon hitta någon annan som var spännande...

  • Anonym (Selma)

    Ser att föregående bumpat en gammal tråd men svarar ändå eftersom det är ett återkommande tema på fl och öht vanligt att älta.

    Såhär är det:

    Alla som svarat och känt igen sig i ts har övertolkat sitt ex signaler.

    Det är för det första naturligt att man säger att man skiljs som vänner först och det tyder Inte på att man har känslor kvar, tvärtom. Oftast säger man så för att man antingen tror att expartnern är kär i en och försöker trösta med det för att dom ska lämna en ifred och lugna sig eller så har man inte alls känslor utan ser den andra just bara som en kompis.

    Man är också så van att vara tillsammans och gör sig gärna fri att träffa andra och vara singel samtidigt som man vill ha kvar kakan så att säga genom att kunna ringa sitt ex ibland när kompisar inte svarar i telefon och har en bild av att exet alltid kommer finnas för en och älska en på en högre nivå än vad kompisar gör.

    Fast sen märker man att det inte alls är så. Speciellt tjejer brukar märka det eftersom det mest är tjejer som förväntar sig att dom ska vara ?den enda? för exet för all framtid även fast det är slut.

    Av nån anledning har tjejer oftast ett skyhögt ego när det kommer till pojkvänner och ex och kan inte få in i hjärnan att exet kan älska någon annan tjej, till och med mer. Att man kommer blekna och inte längre betyda något alls tillslut.

    Även tjejer som gått vidare har problem med detta och tror benhårt att dom är exets stora kärlek om han så gifter sig med sin nya och skaffar barn.

    Det finns tecken på att din expojkvän vill gå tillbaka till dig och följande är ett sådant:

    * Han säger det till dig. Om och om igen. Håller fast vid det. Ni blir ihop igen och det håller längre än en vecka, en månad osv.

    En kille visar när han vill och inte genom dubbla signaler eller tonfall eller antydningar utom genom att kämpa för dig och säga det rakt ut, om och om igen.

Svar på tråden Signaler från ett ex som tyder på han/hon vill ha dig tillbaka ?