Anonym (Angnie) skrev 2015-12-08 21:23:41 följande:
Jag är bra mycket yngre och vi är inte ett par. Täner inte gå in på vilken relation vi har eller vem det är
Jag vet att personen dricker och att den dricker mycket. Undrar hur hälsosamt och vanligt det är, inte varför personen dricker. Mer exakt undrar jag om man kan kalla det alkoholism utan att ha riktig koll på hur många cl per dag/vecka det är. Jag vet t.ex. inte om personen dricker 2-3 glas innan den lägger sig och 6-7 glas vissa veckor eller om det blir något litet efter varje måltid.
Mandel skrev 2015-12-08 12:53:49 följande:
Om det nu är en 1liters vodka du har köpt och en snaps är 4-6cl så blir det 17-25 snapsar på 3 månader vilket blir en snaps var tredje dag eller 2-3st per vecka.
Detta i sig låter inte som någon extrem konsumtion tycker jag. Hur många fler flaskor har personen druckit ur under denna 3 månaders period? Öl eller vin eller vodka?
Vin, öl, whisky och vodka. Lättöl och vin varje dag och det dricker personen framför mig i måttliga mängder. Ligger upp mot 7-8 tomma whiskyflaskor och 2-3 vodka flaskor sedan ett halvår tillbaka. Det finns ingen annan som kommer ht och personen ger inte bort spriten. Det är bara en person som druckit men aldrig under ett par tillfällen utan mer regelbundet
Väldigt svårt att avgöra något på det du beskriver men mängden 7-8 flaskor wisky och några vodkaflaskor på ett halvår låter ju inte SÅ himla mycket, tycker jag.