• Yem

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Oviss01 skrev 2016-03-28 19:59:38 följande:

Hur går det för er tjejer? Själv ska jag ta min sista Provera imorgon, så hoppas vi mensen kommer igång. Fick miniblödning här om dagen, vilket jag aldrig varit med om tidigare, men å andra sidan aldrig provat provera heller..

Kommer ta Letrozol på mensens tredje dag, blir spännande. Som jag förstått det så säger ÄL-tester ingenting för oss med PCO? Jag som missuppfattat?

Äl tester kan visa falskt positivt så att endast förlita sig på det är knepigt. Jag använnde tester samt förde in flytningarna i en app.jag tog även tempen för att se när den steg och bekräfta att ägglosning skett.
  • Yem
    Newbie84 skrev 2016-06-19 21:26:41 följande:

[quote=76724506][quote-nick]Oviss01 skrev 2016-06-19 16:36:05 följande:[/quote-nick]

Hej,

Vad jag hört så är ÄL-test inte tillförlitliga om man har PCO, så jag provade inte ÄL-test alls faktiskt. Provera hjälpte mig att få mens, men det hjälpte inte äggen att mogna. Så jag körde med Letrozol kanske direkt. Min mens kom 1-2 dagar efter avslutad provera-kur. Första gången kom mensen som vanligt, var precis som innan när jag åt p-piller. Men andra omgången hade jag bara lite mens i 1-2 dagar, så jag trodde inte det skulle ge nåt. Men det slutade med tvillinggraviditet för min del så det fungerade visst ändå hehe.

[/

Jaha är de inte, varför då? Är helt ny på detta, fick mitt första barn oplanerat, men nu suger det när det inte funkar av sig självt...vad kul med tvillingar :)

Det är vanligt att få falska positiva svar. Jag använde äl stickor men tog ickså tempen så jag skulle veta att jag verkligen haft ägglossning. Nu väntar jag också tvillingar!
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus