Anonym (varför provocerar det??) skrev 2016-01-03 12:46:17 följande:
Jag har kollat in kampanjen på internet, bara en aning för sent, och som jag fattar det är det primära syftet att samla in pengar för att kunna arrangera alternativ och jullovsaktiviteter för de barn som det verkligen suger för. Alltså man riktar sig inte till de redan förlorade fallen utan man vill göra något för deras barn med hjälp av andra som i likhet med dem själva inte bryr sig mycket om alkohol. Och visst kan man som måttlighetsdrickare känna sig skuldbelagd och kränkt av det, men det är enligt min mening ett kortsynt och egoistiskt perspektiv.
Nästa år tänker jag stötta kampanjen även om jag inte tänker ta en vit jul själv.

Detsamma gäller för midsommar ifall de kampanjar även då. Det kommer ju inte att heta "vit jul" då, så vi får väl hålla ögonen öppna.
Ja och syftet nu är att samla in pengar så misslyckas de med att förmedla detta på kampanjaffischen.
Hur osannolikt det kanske låter för många så finns de folk som inte vet hur internet och dator funkar. Och inte ha smartphones.
Hur otroligt svårt ÄR det att lägga med infon på kampanjaffischen att ge lite info om att de behöver en pengagåva och kanske slänga med ett pg-nummer med på affischen?
Det man ser på deras s.k "kampanjaffisch" är en mästrande uppfostrande tonfall om att man skall göra "julen till barnens" samtidigt som de ger skulden till folk på generellbasis.
Som jag skrev diplomatiskt förut om kampanjen:
"Missriktad snällhet som inte gör ett skit i praktiken".