Anonym (varför provocerar det??) skrev 2016-01-04 00:01:28 följande:
Sammanfattningsvis är en kampanj vid juletid för mycket, men ingen kampanj under resten av året för lite. Allt eller inget är vad som räknas med andra ord? Och ett konstant "var nykter för barnens skull"-kampanjande skulle inte vara lika skuldbeläggande? Eller det bästa kanske vore att vi la ner hela skiten, dvs IOGT-NTO? Vem har ansvar för att göra någonting för barn till alkoholiserade föräldrar, och vad gör du själv för dem?
Vad gör DU för att hjälpa barnen?
Det är ju du som tjatar om hur förfärlig kampanjen är.
Men du har ju inte suttit och sagt ett endaste ord om huruvida du har deltagit i denna kampanj som du sitter och lovordar.
Du har inte sagt ett smack om huruvida du har "skrivit under" med den där "bindande kronan".
Ja jag har läst ALLA dina inlägg i denna tråden. Så VEM är du att ställa denna typen av fråga till dem som ifrågasätter kampanjen?
Utger man sig för att tänka på barnen som lever med alkoholiserade föräldrar så anser jag att det är fel att skita i dem alla andra dagar på åren.
Vad GÖR du för barnen till alkoholiserade föräldrar på daglig basis? Då det är ju du som lovordar kampanjen.
Eller är du den hycklaren som klappar dig på axeln och säger; nu har jag varit duktig som tänkt på barnen för det är ju jul, nu behöver jag inte tänka på dem något mer resten av åren?