• Anonym (Empre­sss)
    Äldre 27 Dec 08:40
    1332 visningar
    10 svar
    10
    1332

    Är det slut?

    Jag och min BF diskuterade föräldrarskap igår. (han har barn och jag inte) Jag tycker att föräldrar är för hariga med sina barn. Jag sade något som fick honom att flippa, (Han bara tystnade. Jag frågade om han var arg. Japp. Sade han. Jag tog hans hand och sade att det var inte meningen att göra honom arg, jag vill inte bråka) Han tog alla sina saker som var hos mig, och drog. 
    Är det slut nu? 

  • Svar på tråden Är det slut?
  • Anonym (Men vad sade du?!)
    Äldre 27 Dec 08:44
    #1

    Vad sade du då? Man behöver ju veta det för att avgöra om man anser att han överreagerade eller ej. Har ni blivit osams tidigare? Han kanske är en som dramatiskt stormar iväg (hade jag inte pallat) och så är allt bra om någon dag igen.

  • Anonym (??)
    Äldre 27 Dec 08:51
    #2
    Anonym (Empresss) skrev 2015-12-27 08:40:03 följande:

    Jag och min BF diskuterade föräldrarskap igår. (han har barn och jag inte) Jag tycker att föräldrar är för hariga med sina barn. Jag sade något som fick honom att flippa, (Han bara tystnade. Jag frågade om han var arg. Japp. Sade han. Jag tog hans hand och sade att det var inte meningen att göra honom arg, jag vill inte bråka) Han tog alla sina saker som var hos mig, och drog. 

    Är det slut nu? 


    Vad sa du? Jag tycker att barnlösa människor har alldeles för mkt åsikter (hade även jag innan barn) men när de själva får barn så får de en annan förståelse och säger saker på ett snyggare sätt.
  • Anonym (Empre­sss) Trådstartaren
    Äldre 27 Dec 09:01
    #3

    Jag och min syster har brutit med vår mor. Så hade hon fått veta att vår mor träffat hennes yngsta son via sonens pappa på julafton, och min syster blev tokig. Vår mor är inte en ond människa. Hon har bara ett beteende gentemot oss som vi inte kan hantera. Det var så allt började. Vi pratade om min syster och jag tyckte hon gjorde fel. Min BF tyckte att man SKA kunna förbjuda svärföräldrar att träffa barnen. 
    Jag tyckte att man på ngt sätt sviker barnen som inte får ta det beslutet själv. (utgår ifrån mig själv) Såklart om de skulle behandlas illa. men inte för att man själv inte gillar sina föräldrar. Han tyckte tvärtom.
    Han började prata om föräldrar som "dom" Då sade jag "varför säger du "dem" du är ju också förälder" 
    Då sade han: "Det är ju en petitess vad jag säger!" "Du vet ju att jag är förälder så vad spelar det för roll HUR jag säger"?


    "ja" sade jag, sen var han tyst. Sen tog jag hans hand och sade att det inte var meningen att göra honom arg.Han svarade inte, körde hem mig, tog sina grejer och drog.

    Det har hänt en gång förut att han drog. Då diskuterade vi Sara Larsson och feminism.

  • Anonym (Japp)
    Äldre 27 Dec 09:03
    #4
    Anonym (??) skrev 2015-12-27 08:51:49 följande:
    Vad sa du? Jag tycker att barnlösa människor har alldeles för mkt åsikter (hade även jag innan barn) men när de själva får barn så får de en annan förståelse och säger saker på ett snyggare sätt.
    Håller med. Av någon anledning är barnlösa experter på just barn(eller dom tror dom är experter) vilket är väldigt störande när dom uppenbarligen inte vet ett skit.
  • Anonym (Empre­sss) Trådstartaren
    Äldre 27 Dec 09:15
    #5
    Anonym (Japp) skrev 2015-12-27 09:03:01 följande:
    Håller med. Av någon anledning är barnlösa experter på just barn(eller dom tror dom är experter) vilket är väldigt störande när dom uppenbarligen inte vet ett skit.
    Jag aktar mig för att lägga mig i uppfostran. Kan bara utgå ifrån mig själv när jag tycker saker. Min mor är en fantastisk kvinna på många sätt, tyvärr så har hon en offermentalitet som har förstört en hel del oss emellan. Men det är ingenting andra människor märker av. Jag tycker det är synd att man ska förbjuda relationer bara för att man själv har problem. Vilket svek mot barnet.
  • Anonym (Men vad sade du?!)
    Äldre 27 Dec 09:24
    #6

    Svårt avgöra om det ä slut eller ej. Men han har ju stormat iväg tidigare och ni har fortsatt ses så... Men tycker helt klart han överreagerar. Handlar inte ens om hans barn och aktuellt barns pappa ordnade ju så mormor och barn kunde ses. Inte så att mormodern smög in och träffade barnet utan någons förälder vetskap. Sedan kan man ju DISKUTERA vad man själv anser är rätt och rimligt och man kan tycka att andra har helt fel, men det är en åsikt och inget facit vad man tycker. Oerhört barnsligt att sticka iväg. Vill du ens ha en relation med ngn som inte kan diskutera utan att storma iväg.

  • Anonym (Empre­sss) Trådstartaren
    Äldre 27 Dec 09:38
    #7
    Anonym (Men vad sade du?!) skrev 2015-12-27 09:24:46 följande:

    Svårt avgöra om det ä slut eller ej. Men han har ju stormat iväg tidigare och ni har fortsatt ses så... Men tycker helt klart han överreagerar. Handlar inte ens om hans barn och aktuellt barns pappa ordnade ju så mormor och barn kunde ses. Inte så att mormodern smög in och träffade barnet utan någons förälder vetskap. Sedan kan man ju DISKUTERA vad man själv anser är rätt och rimligt och man kan tycka att andra har helt fel, men det är en åsikt och inget facit vad man tycker. Oerhört barnsligt att sticka iväg. Vill du ens ha en relation med ngn som inte kan diskutera utan att storma iväg.


    Sist han gjorde så skickade jag massor av sms. Fick panik. 
    Nu tänker jag inte höra av mig. Skickade ett mms på hans jobbnycklar han glömt hos mig, det är allt. Han svarade inte. 
    Jag vet inte. Vi har bara träffats i 9 månader men pratar om att flytta ihop. 
    Nu vet jag inte. Jag gillar inte det här alls. Samtidigt så vet jag att alla har issues. Det är svårt att träffa någon som man tycker om såhär mycket, som är så bra på alla andra sätt. Men sist sade jag: "Att bara dra utan ett ord, är det absolut värsta man kan göra mot mig"  Nu gjorde han det igen och jag vet fan inte om jag kommer klara en sån relation....
  • Anonym (Empre­sss) Trådstartaren
    Äldre 27 Dec 10:02
    #8

    Känns som om man flippar över något sådant så står inte allt rätt känslomässigt från hans sida. 

  • Anonym (Empre­sss) Trådstartaren
    Äldre 27 Dec 10:02
    #9

    Känns som om man flippar över något sådant så står inte allt rätt känslomässigt från hans sida. 

  • Anonym (hepp)
    Äldre 27 Dec 10:14
    #10

    Vad är BF?

Svar på tråden Är det slut?