Anonym (Lina) skrev 2015-12-28 01:11:02 följande:
Fästmö är väldigt vackert tycker jag med! Hade också älskat om min kille sa det om vi hade varit förlovade :)
Ja nu när du säger det kanske flickvän/pojkvän låter lite fånigt (vi är 34 och 42), jag kanske också borde börja säga särbo trots att vi inte valt själva att vara det. Hm, klurigt. Det låter ju onekligen mer vuxet om än lite tråkigt. Är tjej/kille mer okej för dig än pojkvän/flickvän eller är det samma lika?
haha nja jag har svårt säga kille om min "man" som är 47. Han kan nog ev tänka sig säga tjej om mig, men han gör det inte så ofta.
Det är liksom, han börjar bli tunnhårig vid tinningarna, kan bara inte med att säga "kille" då :)
Vi har diskuterat detta han och jag. Vi kommer inte på nåt bättre ord men jag tycker att särbo mer låter som om man inte vill bo ihop, men det vill vi ju (planerar för det) .
Ibland säger jag "min man" om jag pratar med någon som inte känner oss och som jag inte kommer träffa speciellt ofta, genom jobbet eller liknande. Det blir enklare.
Mina närmaste vet ju numera att vi är särbos och förlovade så då kan jag ju bara referera till honom med hans namn. I början var det dock lite krångligt, om jag sa namnet till nån som inte visste, var jag tvungen förklara, och om folk visste men vi inte varit ihop längre än kanske ett halvår, ja då fick det bli särbo.