Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Du känner kanske till uttrycket "att hålla sina vänner nära och sina fiender ännu närmare"., fundera på vad det eg innebär, så förstår du en del av varför det ibland ser märkligt ut i maktens rum.
Så då är alltså din åsikt att vi inte ska släppa fram personer med extrema politiska eller religiösa åsikter, låter väldigt farligt och strider desutom mot vår grundlag.
Skulle du få som du vill, då blev det inte många kvar som skulle få medverka i public service.
Dessutom skulle all form av undersökande journalistik bli utrotad, ingen skulle ju få en möjlighet att medverka med sina reportage.
Att alltid ha med folk som ska bemöta går inte praktiskt att göra, det skulle inte finnas och tittare/lyssnare skulle tappa intresset.
Då är det bättre att så måga som möjligt ges eget utrymme att tala för sin sak, så slipper vi onödigt tjafs om vem som har rätt/fel, och det tycker jag P-S sköter riktigt bra.
Och som sagt, P-S ger oss möjligheter att protestera mot vad vi tycker är fel, den möjligheten vill jag ha kvar, det tillsammans med granskningsnämden gör att vi får ett utbud som ligger nära vad som kan krävas i objektivitet i sin helhet.
Helt rättvist kommer det aldrig att bli, men P-S har iaf ett krav på sig att försöka, det har inga andra, för andra står det fritt att ljuga ihop vilken smörja som helst, och dom behöver inte förklara eller bevisa något.
Och just det är nu det största hotet vi har idag, att det är så enkelt att manipulera sanningen, utan att det går att göra så värst mycket åt.
Som tur är så inser forum som Facebook och Twitter att nåt måste göras omedelbart för att stoppa utvecklingen, vi kan bara hoppas att dom lyckas med dom vill.
ordet09.wordpress.com/2012/12/16/gina-dirawi-public-service-blinda-flack/
Det sämsta du kan göra är att förneka, för då kommer du att vakna upp på ett hårdhänt sätt, och jag säker på att du inte vill se Israel utvecklas till ett splittrat land.
Sen vet jag inte varför Sveriges Jude-hatare/rasister kom in i bilden.
Den pöblen finns alltid och kommer tyvärr alltid att finnas, för idioter kommer alltid att födas, idioter som tror sig vara förmer än andra.
Att jag tar upp svenska judehatare beror på att de är en del av det mönster som håller på att normaliseras, bl.a. med hjälp av SVT's antisemitiska medarbetare, ledande malmöpolitiker, övrig massmedia osv.
Ett mönster som började redan i skolan från lärare: "måste du verkligen ha ditt halssmycke med davidsstjärna i skolan? Du vet ju att det retar upp en del?" till att man inte törs ha en Menora i sitt fönster, till att vuxna kvinnor spottar efter mina syskonbarn. Jag vägrar vara med och finansiera en del av det mönstret.