100kgpappa skrev 2016-02-02 17:33:19 följande:
Varför skulle jag inte kunna det? Merparten av svenska folket gör inte någon bredare informationssökning överhuvudtaget, utan kollar lite på nyheterna och bläddrar lite i aftonbladet och expressen. Vi är skolade att ha förtroende för staten och SVT, det är inte alla som kommit ur den villfarelsen ännu.
Absoluta merparten skrivet du förresten exakt hur stor är den? Har inte sett nån siffra på den faktiskt.
Men absoluta merparten låter som minst 90%
Men om vi vänder på det, anser du att du vet bättre än hela den Nordkoreanska befolkningen, som tror Nordkorea vann fotbolls-VM och att deras förre ledar gick en golfrunda på 18 slag.
Bara för att många tror en sak betyder det inte att det de tror på är korrekt.
Klart du kan ha den tron.
I min värld är det ganska korkat att tro att man vet bättre än dom flesta andra,
Då kan man inte utvecklas och lära sig av andra, man stoppar sin egen utveckling att bli en bättre människa.
Samt att om en åsikt delas av många brukar det i regel ligga något i den att då tro att man själv vet bättre är snudd på hybris.
Men tror du det om dig själv så gör du, jag tyckte bara att det var rätt magstarkt och ville ha det bekräftat att din självuppfattning är sån.