Natulcien skrev 2016-01-02 10:47:51 följande:
Det är inte bara var jag tycker. Det är de rekommendationer som finns. Det har inget med mitt tyckande att göra. Jag säger inte åt någon vad de ska göra, jag bara redogör för de rekommendationer som finns och motsätter mig de direkta felaktigheter som florerat i tråden.
Tre månader gällde innan. Sedan gick forskningen framåt. Nya rön och nya rekommendationer. Alla tar inte till sig sånt. Det är valfritt.
Och ja, några veckor hit eller dit är enormt mycket för ett spädbarn och kan vara avgörande.
Natulcien skrev 2016-01-02 10:47:51 följande:
Det är inte bara var jag tycker. Det är de rekommendationer som finns. Det har inget med mitt tyckande att göra. Jag säger inte åt någon vad de ska göra, jag bara redogör för de rekommendationer som finns och motsätter mig de direkta felaktigheter som florerat i tråden.
Tre månader gällde innan. Sedan gick forskningen framåt. Nya rön och nya rekommendationer. Alla tar inte till sig sånt. Det är valfritt.
Och ja, några veckor hit eller dit är enormt mycket för ett spädbarn och kan vara avgörande.
Från Livsmedelsverket, stycket 4 mån (inte efter 6 mån):"SmakportionerDet finns inte tillräckligt med forskning för att kunna säga hur fort barn ska eller kan vänja sig vid mat. De åldersintervall som beskrivs här grundas i stället på beprövad erfarenhet. Eftersom alla barn är olika ska du inte se de här intervallen som exakta gränser. Du behöver därför inte vara orolig om ditt barn vill gå fortare eller långsammare fram."
och till detta som är från livsmedelsverket har du för kommentarer? Kan DU visa mig att livsmedelsverket säger att det är direkt olämpligt och farligt att ge smaksensationer vid 3 månader tack!