• Forumvärd

    Blev det något nyårslöfte i år?

    Hoppas att ni alla hade en trevlig jul och ett fantastiskt nyår! Solig
    Nu är jag nyfiken på om ni gav några nyårslöften?
    Vad i så fall och varför inte om du hoppade över den biten?
    Rösta och dela med dig i tråden! Skål

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blev det något nyårslöfte i år?
  • Anonym (123)

    Ne om jag vill göra något speciellt eller börja träna så gör jag det. Behöver inget nyårs-trams för det.

    "If it has to be New Year's for you to make a change for the better, you're a spineless fucking turd"


  • lövet2

    Nej, jag ger aldrig nyårslöften. Däremot brukar jag väl mentalt gå i genom det gamla året och fundera över det nya litegrand. Det gjorde jag även den här gången.

  • Anonym (käbbel?)

    Det känns inte som att ordet käbbel används på korrekt vis här. Jag förstår vad som menas med svarsalternativet, men ordet har ju betydelsen tjafs, munhuggning, gnabb osv. Antar att man försöker använda det som bagatell, struntsak eller petitess.

    Behövde bara få det ur mig. Det kan få vara mitt nyårslöfte, att inte hålla tyst hela tiden.

  • Anonym (Gorgamin)

    Ja, att jag inte fortsätta att äta nonstop varje dag :)

    Jag bröt det idag vid halv elva :(

  • EnAnonumius

    1991 så gav jag mig ett nyårslöfte som är lite av en skarp motsägelse egentligen.

    1991 års nyårslöfte var "att aldrig mer ge några nyårslöften från idag och i all framtid". 
    Paradoxalt nog så har jag aldrig lyckats att bryta det nyårslöftet ännu.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Japp!)

    Ger alltid nyårslöften, och håller dom alltid. Såklart. Varför annars ha löften? Förra året hade jag satt upp att jag skulle nå min ideal vikt och det lyckades jag med. (Gått ner ca 50 kg.) I år har jag löfte att fortsätta hålla igång med träningen och träna 6 gånger i veckan. Har gjort det sista halvåret utan problem så kommer jag lätt fixa ;)

  • Forumvärd
    Anonym (käbbel?) skrev 2016-01-01 14:36:54 följande:
    Det känns inte som att ordet käbbel används på korrekt vis här. Jag förstår vad som menas med svarsalternativet, men ordet har ju betydelsen tjafs, munhuggning, gnabb osv. Antar att man försöker använda det som bagatell, struntsak eller petitess.

    Behövde bara få det ur mig. Det kan få vara mitt nyårslöfte, att inte hålla tyst hela tiden.
    Tror det är dialektalt hur det används. Käbbel i byn jag bor kan betyda t.ex tjafs eller att något är löjligt. Så i den kontexten funkar käbbel bra!
  • Forumvärd
    EnAnonumius skrev 2016-01-01 17:33:06 följande:
    1991 så gav jag mig ett nyårslöfte som är lite av en skarp motsägelse egentligen.

    1991 års nyårslöfte var "att aldrig mer ge några nyårslöften från idag och i all framtid". 
    Paradoxalt nog så har jag aldrig lyckats att bryta det nyårslöftet ännu.
    Haha det var bra!
  • Forumvärd
    Anonym (Japp!) skrev 2016-01-01 18:25:10 följande:
    Ger alltid nyårslöften, och håller dom alltid. Såklart. Varför annars ha löften? Förra året hade jag satt upp att jag skulle nå min ideal vikt och det lyckades jag med. (Gått ner ca 50 kg.) I år har jag löfte att fortsätta hålla igång med träningen och träna 6 gånger i veckan. Har gjort det sista halvåret utan problem så kommer jag lätt fixa ;)
    Snyggt jobbat!
Svar på tråden Blev det något nyårslöfte i år?