• idakatten

    BF Augusti 2016

    Hej

    Jag är i v.5 + 4 dagar fick beskedet på julafton. Detta är min första graviditet och jag är 40. Någon som vill följas åt?

  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Norris

    Hoppar gärna in här :)

    Detta är andra barnet och jag är i v 5+6, BF 26 augusti.

    Hur mår ni?

  • väntan2b

    Trevligt och grattis

    Mår "ok", ska väl inte klaga liksom.

    Men känner sig trött, öm och otroligt svullen jämfört med förra grav.

    Väldigt orolig, vill på tidigt UL men är svårt att få. Åker på semester 17/1 så vill gärna veta och slippa oroa sig så himla mkt på semestern.

  • Norris
    väntan2b skrev 2016-01-01 22:00:45 följande:

    Trevligt och grattis

    Mår "ok", ska väl inte klaga liksom.

    Men känner sig trött, öm och otroligt svullen jämfört med förra grav.

    Väldigt orolig, vill på tidigt UL men är svårt att få. Åker på semester 17/1 så vill gärna veta och slippa oroa sig så himla mkt på semestern.


    Här har illamåendet börjat nu. Har ingen matlust alls just nu.

    Någon speciell anldening till din oro?
    Vi har gjort IVF och då ingår ett VUL någon gång runt vecka 7-8.

    Vad härligt att åka på semester, det kanske går att boka ett privat ul innan resan?
  • väntan2b

    Oron ligger nog mest i att vi försökt så länge och därmed är extra orolig över att förlora det vi kämpat på hårt för.

    Men funderar på att göra på Emmakliniken i Malmö för 800:- innan vi åker.

    Vad härligt, det härande med IVF är väl en process i sig det också? Kul att det gått vägen .

    Hur gammal är blivande storasyskonet?

  • Norris
    väntan2b skrev 2016-01-01 22:35:41 följande:

    Oron ligger nog mest i att vi försökt så länge och därmed är extra orolig över att förlora det vi kämpat på hårt för.

    Men funderar på att göra på Emmakliniken i Malmö för 800:- innan vi åker.

    Vad härligt, det härande med IVF är väl en process i sig det också? Kul att det gått vägen .

    Hur gammal är blivande storasyskonet?


    Det kanske kan vara värt att göra, så ni kan slappna av på semestern :)

    Storasystern är 2 år och 4 månader, även hon kom till med hjälp av IVF. Hon kommer va ganska exakt 3 år när detta grynet kommer :)

    Hur gör ni när ni berättar för familj/vänner?
  • idakatten

    Grattis til alla, så roligt & skönt att kunna få utbyta känslor, symptom och för dem som provat på detta innan kan säkert komma med något tips & råd.

    Så som jag upplevt denna första tiden är spända, svullna bröst. Inget illamående än varifall...vi får väl se. Jag känner att det är aktivitet i livmodern, det sticker lite och det är ovant.
    Vi bor i Danmark och har gått genom en klinik här och ska på första scanningen den 14. januari. Det ska bli mkt spännande.

    Hur mår ni?

  • Norris
    idakatten skrev 2016-01-01 23:17:52 följande:

    Grattis til alla, så roligt & skönt att kunna få utbyta känslor, symptom och för dem som provat på detta innan kan säkert komma med något tips & råd.

    Så som jag upplevt denna första tiden är spända, svullna bröst. Inget illamående än varifall...vi får väl se. Jag känner att det är aktivitet i livmodern, det sticker lite och det är ovant.
    Vi bor i Danmark och har gått genom en klinik här och ska på första scanningen den 14. januari. Det ska bli mkt spännande.

    Hur mår ni?


    Vad spännande, vad är det för behandling ni har gjort?

    Jag mår jättedåligt å har börjat kräkas en del och har inte orkat göra någonting hela julledigheten.

    Ska vi göra en BF-lista?
    Jag börjar med att lägga till mig :)

    Norris - 26/8
  • idakatten

    Första gången gjorde vi den långa metoden IVF (vanlig).  Men det blev inget och vi blev rekommenderade på sjukhuset att göra ICKSI nästa gång om det inte skulle bli något. Kort därefter blev jag 40 och vi var tvungna att vända oss till en privat klinik. Den kliniken vi hade varit i kontakt med de senaste månaderna och gjort inseminationen genom var den vi tänkte fortsätta med. Vi hade ett möte med dem kort efter men de var så negativa och trodde inte på att jag hade ngn chans så vi bestämde oss för att hitta en annan klinik. 
    Sagt och gjort och de var helt annorlunda, de såg möjligheter, lösningar och hade en helt annan hållning. Och nu en lång metod samt ICKSI med 2 ägg så är jag gravid...

    Idakatten 28/8

Svar på tråden BF Augusti 2016