• Anonym (Jess)

    Fantomsparkar eller vad?

    Jag hade oskyddat sex i mitten av augusti. Har därefter haft regelbunden mens så jag tog föregivet att jag inte blev gravid. Nu har jag känt rörelser i magen och bak mot ryggen i ca 3 veckors tid. Jag har barn sedan tidigare men den yngsta är 7 år så det borde väl inte vara fantomsparkar så här långt efteråt? Har nyligen tagit två CB tester som visar negativt. Känns som ett konstigt sammanträffande att känslan i magen dyker upp just nu?! Om jag hade blivit gravid i aug skulle jag vara runt v 22-23 och känslan i magen överensstämmer med den tiden... Har gått upp lite i vikt under hösten och är överviktig sen tidigare. Men jag inbillar mig att magen är något hårdare över naveln, dock inte under. Någon som varit med om något liknande? Att vara gravid med både mens och negativa test verkar ju väldigt långsökt...

  • Svar på tråden Fantomsparkar eller vad?
  • Anonym (-)

    Jag skulle tippa på muskelryckningar. Jag har haft det i magen och det känns precis som fosterrörelse/sparkar. Helläskigt.

  • Anonym (Jess)

    Ja muskelryckningar låter ju troligt! Skumt bara att de flyttar sig på olika ställen och känns varje dag.... Höll de i sig länge för din del?

  • Anonym (Skumt)

    Ibland kan ju graviditetstest visa negativt när man tar dom sent.. Så det nästa är att ringa mvc och kolla om du kan får lämna blodprov hos dom för att få veta säkert... Det är lite ovanligt att ha mens hela tiden men det händer ibland..

  • Anonym (-)
    Anonym (Jess) skrev 2016-01-03 20:17:10 följande:

    Ja muskelryckningar låter ju troligt! Skumt bara att de flyttar sig på olika ställen och känns varje dag.... Höll de i sig länge för din del?


    Ja, relativt länge. Nu var det ett par år sedan så kommer inte riktigt ihåg men jag vet att det kändes väldigt skumt. Satt precis i trakterna där sparkar brukar kännas.
Svar på tråden Fantomsparkar eller vad?