• Äldre 6 Jan 09:49
    7131 visningar
    18 svar
    18
    7131

    Vattenpass och tvättmaskin - hur gör man???

    Min tvättmaskin dansar runt på badrumsgolvet. Har listat ut att lösningen är att se till att den står helt plant. (och har köpt antivibrationsfötter att sätta under sen) Jag ser på vattenpasset att den står snett. Problemet är att jag inte begriper hur jag ska bära mig åt för att få till det. Det är två fötter som kan skruvas. Finns det någon med koll som samtidigt är bra på att förklara som kan ge mig lite handfasta trix? Och vågar jag lägga maskinen på sidan för att komma åt eller förstör jag något då?/M

  • Svar på tråden Vattenpass och tvättmaskin - hur gör man???
  • Äldre 6 Jan 10:18
    #2

    Elinor, tack för svar!  Jäpp - "stå i våg" är jag helt med på. Mitt problem är att jag verkligen inte begriper hur jag ska göra för att få maskinen att stå i våg, det är det jag behöver instruktioner för att styra upp! Vet du hur man bär sig åt?

    Typ: 
    1. man börjar med att ställa maskinen rätt vertikalt.
    2. sidan där du har ett negativt värde på vattenpasset står för högt/lågt.
    3. om värdet ligger på mindre än 0,x räcker det att skruva en mm.

    Ja, nu hittade jag på instruktionerna, men typ så tydligt behöver jag för jag kan verkligen inte och saknar liksom naturlig känsla för vad som är rätt håll.

  • Äldre 6 Jan 10:37
    #6

    Myskmalva

    Du förstår precis. Man tappar riktning. Jag har också benkoll när en skruv ska in i en vägg, men här - I'm all lost.

    Nu är det bara jag som kan skruva, sonen är 6 och begränsat intresserad på att agera tvättmaskinsstöd. Jäpp - bombsäker på 2 fötter. 

  • Äldre 6 Jan 10:42
    #7

    Eleonor - youtubegooglade på vattra/vattra in, hittade inte. Kan det heta något annat? (youtube-turorials brukar ju vara grymma!)

  • Äldre 6 Jan 11:08
    #9

    Haha, det är just det jag har gjort, googlat allmänt och skruvat lite hit och dit.

    Vad är det för sorts hantverkare man ber om hjälp? (vill såklart komma undan så billigt det går)

  • Äldre 6 Jan 11:19
    #11

    Vad är transportskruvar?

  • Äldre 6 Jan 11:27
    #13

    Ok - men jag har haft maskinen i flera år (den används). Om skruvarna är till för att hålla trumman på plats under transport måste de vara borta. Varför undrade du över skruvarna?

  • Äldre 6 Jan 12:11
    #15

    Aha. Då ser jag om jag kan hitta såna - de kan alltså sitta där fast tvättmaskinen tvättar.

  • Äldre 6 Jan 12:55
    #18

    Monkii - TACK

    Eleonor - bra, tack.

Svar på tråden Vattenpass och tvättmaskin - hur gör man???