• Anonym (Nästan oskuld)

    Vill bli swingers, men har bara haft sex med en person

    Jag och min man (35-40 år gamla, varit tillsammans i en herrans massa år, med stadigt förhållande, god kommunikation, vandrandes myrsteg fram i swingersvärlden, bara så att vi har allt det avklarat ) vill gärna ha något slags sex med andra. 

    Jag har fantasier och han har fantasier. Vissa av dem är lika, och andra inte. Problemet är att hur mycket jag än skulle vilja ha ena eller andra sortens sex, så har jag så väldigt svårt att "våga" ha sex med någon annan, för jag har bara haft min man!  

    Jag har så svårt att tänka mig att vara nära en annan kille på det viset! Bara faktumet att hålla i en annan snopp till exempel - jag har bara hållt i en endaste enda snopp i hela mitt liv! Allt känns bara läskigt och för nära och intimt och, herregud, hur luktar andra män, tänk om de luktar jättekonstigt, och jag är rätt så osäker på min kropp (fast jag rent logiskt sett inser att den faktiskt är väldigt fin, särskilt för en flerbarnsmamma i min ålder) för det känns JÄTTESTORT, att vara naken med någon annan...!! 

    Vi har varit på swingersklubb en gång, dock utan att ha sex med någon (överenskommet sedan innan) men jag märkte att vissa tittade på mig - snygga killar och män liksom - såna jag i praktiken skulle kunna tänka mig - men guuuud, jag blev så blyg och vågade inte ens möta deras blick! 

    Dessutom kändes det lite "sunkigt" på något vis, att bara ligga runt med första bästa man hittade där, så att träffa folk privat känns som ett bättre alternativ nu när vi har testat klubb, men så NERVÖST det känns att träffa någon, och alla inblandade vet att det är sex som är slutmålet! 

    Alltså, allt känns bara LÄSKIGT! 

    Och tro mig, jag är ingen blyg viol i sängen, jag är bara en galet blyg viol i praktiken. Tanken på det är så läskig, trots att jag vill! Och dessutom, om jag vore ensam (Alltså singel), då finns det ingen hejd på vad jag skulle kunna tänka mig att göra, nu när maken är inblandad känner jag mig lite mer begränsad. Jag är nog lite rädd för att "njuta för mycket" också... Få honom att känna sig otillräcklig...?

    Huuur gå tillväga, har ni tips?? :-?

  • Svar på tråden Vill bli swingers, men har bara haft sex med en person
  • Anonym (Oxå nyfiken blyg)

    Jag är lite i samma sits, har vart med 2 personer och varit gift i evigheter och är väldigt lockad av att gå på parklubb eller kanske träffa något par som man klaffar med och ses privat. Är dock orolig för alla ev risker, allt från att relationen påverkas negativt till sjukdomar. Vi är i valet o kvalet och kommer nog börja med att gå en kurs tantrasex för att utvecklas tillsammans. Där är man naken med de andra paren i kursen så det är ju en bra övning för att bli mindre blyg :).

  • Fjäril Vingad
    Anonym (Oxå nyfiken blyg) skrev 2016-01-09 19:35:22 följande:

    Jag är lite i samma sits, har vart med 2 personer och varit gift i evigheter och är väldigt lockad av att gå på parklubb eller kanske träffa något par som man klaffar med och ses privat. Är dock orolig för alla ev risker, allt från att relationen påverkas negativt till sjukdomar. Vi är i valet o kvalet och kommer nog börja med att gå en kurs tantrasex för att utvecklas tillsammans. Där är man naken med de andra paren i kursen så det är ju en bra övning för att bli mindre blyg :).


    Kondom är bra grejer.
  • Anonym (Nästan oskuld)
    Vargveum: Men hur kommer det sig att ni fortsatte sedan då, trots att det blev en aning pannkaka av den första gången...? Skrämde det er inte, att det skulle fortsätta kännas konstigt??

    Att göra första upplevelsen till en BRA, inte en himlastormande, var ett mycket bra tips, tack, det ska vi bära med oss! 

    Anders386: Jag minns faktiskt inte hur dessa tankar/fantasier först började bli samtalsämne i vårt förhållande, men jag är oerhört tacksam över att de är det! Jag har en del "egna" fantasier som jag har luftat med min man, och han har sagt nej till dem, men bara det har gjort att det känns oerhört mycket lättare, annars tror jag att jag hade gått och burit på dem och längtat och blivit nästan tokig. Nu vet jag att just nu är detta inte ok, men kanske en dag i framtiden. Så kan jag liksom vila lugnt i det. 

    Och kanske blir det samma för dig. Din partner tycker inte att det är okej, men kanske sår det ett frö, eller så kan du liksom "stoppa undan" de tankarna och så känns det bra ändå...  

    Anonym(la de svinge): Tack för ditt svar! Vi är medlemmar på bc och fick kontakt med ett par där som vi i all vänskaplighet träffade innan och åt middag med innan vi besökte klubb för första gången. Det var oerhört trevligt, och liksom "skönt" att lite känna några som har koll på detta. 

    Än har vi inte vågat gå alls särskilt långt, ens i mejlkontakt med folk på bc dock.(förutom nämnda par). Men babysteps känns som en bra metod... 100kgpappa: Och tack för ditt svar med! Ja, jag vet inte vad som är att föredra egentligen, ett par lika oerfaret som vi, eller någon som har koll på läget. Jag trooor att jag skulle föredra några som är lika oerfarna faktiskt... så kan man liksom... lära tillsammans...? (Eller så blir det att en blind leder en blind...

    Och moraltanter struntar vi högaktningsfullt i, tack!  

    Stort tack igen, för ditt långa svar! 

    Mina Lustar: Ja att träffas helt utan att något mer ska hända låter ju vettigt faktiskt... för att känna av kemin. Hittills har tanken på det känts lite läskig, men det känns mer och mer naturligt att det kan vara rätt väg att gå för oss... Det är nog jag som omedvetet tar små steg i taget så att jag hänger med mentalt...  

    Anonym(Oxå nyfiken blyg): Alltså, jag är inte rädd för sjukdomar, för som Fjäril vingad skrev, kondom är bra grejer. Däremot skulle jag aldrig vilja ge oralsex till exempel, till någon som jag inte är helt säker på är frisk. Och en avsugning med kondom känns ju sådär rolig... Så lite samma tänk har vi där kan man säga... Eller kanske inte. Äh, jag vet inte, klockan är för mycket...  

    ...

    Tilläggsfråga: Hur vågar man ha oralsex med någon man inte känner? Tänk om de ljuger om att vara friska?

     
  • vargveum
    Anonym (Nästan oskuld) skrev 2016-01-09 22:23:56 följande:
    Vargveum: Men hur kommer det sig att ni fortsatte sedan då, trots att det blev en aning pannkaka av den första gången...? Skrämde det er inte, att det skulle fortsätta kännas konstigt??

    Att göra första upplevelsen till en BRA, inte en himlastormande, var ett mycket bra tips, tack, det ska vi bära med oss! 

     
    Vi fortsatte inte, det var ett ONS. Jag däremot fortsatte vidare till nästa och nästa och nästa...
  • Anonym (Testade till slut)

    Hej, 

    Jag förstår precis vad du menar. Var som du, men tog steget ut trots att jag hade alla funderingar, tankar och mycket osäkerhet. Jag kan lova att du kommer duga och du kommer få en helt fantastisk upplevelse. Du har den erfarenhet du behöver, resten kommer du improvisera. Hur tror du singlar gör när de träffas?

  • Anonym (Kåtlisa)
    100kgpappa skrev 2016-01-08 14:17:32 följande:

    Hej TS

    Jag och min fru har swingar i 16 år, så vi är rätt erfarna.

    Vi har dock ingen erfarenhet av klubbar, utan vi träffar par som vi trivs med för träff hemma ellet på hotell.

    Börja väldigt lugnt, tex att ha sex i samma rum, eller bara basta och bada badtunna ihop. När män väl sett varandra nakna brukar det bli lite mer avslappnat.

    Ta små steg, första gången kanske ni bara använder händer över pargränsen, och ser hur det känns, nästa gång blir det kanske lite mer med oralt osv, tills det känns bra att gå hela vägen. Eller om ni kommer fram till att det inte är något för er.

    Oroa dig inte för hur du ser ut, det är personkemi som är det absolut viktigaste för att det ska bli bra när man träffas.

    Såg att du fantiserade om dubbelmacka, kan bara rekommendera det, har gjort det med 6 olika kvinnor, alla har älskat det!

    Men som sagt, ta ett steg i taget, och hitta rätt par som är på samma nivå som ni. Ett erfaret par kan vara bra om de är beredda att ta det i er takt, då slipper man 4 personer som är nervösa samtidigt, men samtidigt kan det vara tryggt att alla är nya på banan.

    Glöm inte att sätta upp tydliga regler innan träff vad som gäller, och vad som inte är ok. Har man sagt bara oralt, då är det är det som gäller. Har bestämt inga kyssar (vanligast) över pargränsen, då är det det som gäller.

    Även viktigt att man säger nej om det inte känns ok, så att det inte blir surt efteråt om den ene gjort saker den andra inte tyckte kändes bra, men inte sagt något.

    Och sist, strunta i moraltanterna i tråden, vissa har ett behov av att trycka ner andra och allmänt bete sig illa. Beror troligen på dålig uppfostran.

    Lycka till, och är det nått mer du undrar får du gärna höra av dig.


    Som vanligt kloka och genomtänkta råd.
    Speciellt vill jag skriva under på rådet att ta det lugnt. Ta små steg och låt det växa fram. Finns inget krav att ställa upp på något oavsett om man är på en klubb eller om man gör det i hemmamiljö med andra om det är kloka och empatiska swingers man har att göra med. 

    Bara att IRL ha sex i samma rum som ett annat par kan vara en riktig kick sedan kan man efter hand gå hur långt som helst bara man är överens och respekterar varandra.


    Om man väljer att göra det på en klubb eller i hemmamiljö är en smaksak. Personligen trivs jag väldigt bra på klubbar och jag tror att många skulle bli förvånade över hur mycket det handlar om att vara social och ha trevlig med andra.  


  • Anonym (Kåtlisa)
    Anonym (Nästan oskuld) skrev 2016-01-09 22:23:56 följande:
    Anonym(Oxå nyfiken blyg): Alltså, jag är inte rädd för sjukdomar, för som Fjäril vingad skrev, kondom är bra grejer. Däremot skulle jag aldrig vilja ge oralsex till exempel, till någon som jag inte är helt säker på är frisk. Och en avsugning med kondom känns ju sådär rolig... Så lite samma tänk har vi där kan man säga... Eller kanske inte. Äh, jag vet inte, klockan är för mycket...  

    ...

    Tilläggsfråga: Hur vågar man ha oralsex med någon man inte känner? Tänk om de ljuger om att vara friska?? 

     
    Mycket handlar om magkänsla och käns något det minsta fel så avstår man helt enkelt och det finns faktiskt inte det minsta krav på att man har oralsex.
  • Arboga
    Anonym (swan) skrev 2016-01-07 21:25:22 följande:
    Mycket tragiskt att läsa.
    De flesta som skriver liknade trådar om swingers, poly och liknade är svårt perversa eller rena troll.
    Att du vekar mena allvar med det du skriver är skrämmande.

    Tror ni era barn skulle bli stolta om de senare får reda på de ni tänker göra, att ni går på smutsiga klubbar och har sex som några gatuhundar med andra trasiga människor?
    Haha, jag är inte bitter...
  • Underbaraälskade

    Hej!
    Vi är ett gift par som varit tillsammans i många år och vi anser oss mer poly än swingers,vi har varit på klubbar och fester men tyvärr känns det lite "sunkit" och vi vill absolut inte "knulla runt" hit och dit.
    Vi känner att en mer fast "relation" med ett likasinnat par passar oss bättre,men alla är vi olika och vi "dömer" absolut inte någon/några!
    Vi har iofs haft mest trekanter och även där då längre "relationer" då som sagt passar oss,sen blir det ju bara bättre och bättre när man lär känna varann och det blir mer och mer avslappnat!
    "Haka" på till något nakenbad och börja med att umgås utan kläder,som någon annan skrev så känns det bra så kommer det mer naturligt...
    Det är person kemin som är a och o tycker vi.
    Nu framgick det ju inte vart ni bor någonstans men det finns säkert något nakenbad eller så där ni kan dejta ett annat par eller så (alltså komma överens om att ses där).
    INGEN ska tro att bara för att man är nakenbadare så vill man automatiskt ha sex med andra,är mest "Runk-Nissarna" som tror/hoppas att det skulle vara så....

  • 100kgpappa
    Anonym (Kåtlisa) skrev 2017-02-16 19:13:28 följande:

    Som vanligt kloka och genomtänkta råd.

    Speciellt vill jag skriva under på rådet att ta det lugnt. Ta små steg och låt det växa fram. Finns inget krav att ställa upp på något oavsett om man är på en klubb eller om man gör det i hemmamiljö med andra om det är kloka och empatiska swingers man har att göra med. 

    Bara att IRL ha sex i samma rum som ett annat par kan vara en riktig kick sedan kan man efter hand gå hur långt som helst bara man är överens och respekterar varandra.

    Om man väljer att göra det på en klubb eller i hemmamiljö är en smaksak. Personligen trivs jag väldigt bra på klubbar och jag tror att många skulle bli förvånade över hur mycket det handlar om att vara social och ha trevlig med andra.  


    Tackar!

    Har sett dig i andra trådar, du verkar sund o vettig du med, får man fråga vart i Sverige du bor nånstans?
  • Anonym (Kåtlisa)
    100kgpappa skrev 2017-02-17 14:22:54 följande:
    Tackar!

    Har sett dig i andra trådar, du verkar sund o vettig du med, får man fråga vart i Sverige du bor nånstans?
    En inte helt enkel fråga att svara på. Det vi betraktar som hemma är i dom mörka skogarna i Småland men våra arbeten gör att vi ofta är i vår lilla lägenhet i Göteborg och vi tillbringar ochså en hel del ledig tid i vårt sommarhus i Roskilde. (Är gift med en halvdansk.)
  • 100kgpappa
    Anonym (Kåtlisa) skrev 2017-02-18 05:59:12 följande:

    En inte helt enkel fråga att svara på. Det vi betraktar som hemma är i dom mörka skogarna i Småland men våra arbeten gör att vi ofta är i vår lilla lägenhet i Göteborg och vi tillbringar ochså en hel del ledig tid i vårt sommarhus i Roskilde. (Är gift med en halvdansk.)


    Vi bor i Skaraborg, men har pratat om att prova klubb i Göteborg nån gång, finns kanske chans att vi stöter på varann då..
  • Anonym (Kåtlisa)
    100kgpappa skrev 2017-02-18 10:00:29 följande:
    Vi bor i Skaraborg, men har pratat om att prova klubb i Göteborg nån gång, finns kanske chans att vi stöter på varann då..
    Om ni besöker Amante är risken stor att vi kan springa på varandra där. Absolut inget fel på Wandas men Amante är den klubb vi trivs bäst på. En lite mindre klubb med hög mysfaktor och där man jobbar väldigt aktivt på att förstagångsbesökar skall känna sig välkomna.
  • Anonym (Anno Nym)
    Anonym (Nästan oskuld) skrev 2016-01-08 15:16:23 följande:

    Fjäriln Vingad: Åhh, nej så menade jag absolut inte, det var en respons på ett inlägg som verkar vara bortplockat nu, som hade skrivit till en annan i tråden, med just de orden! Jag är fullt medveten om att poly inte = sex med alla man är kär i/attraherad av samtidigt! Men bra ändå att du förtydligar!

    ...

    Och åh, många fina svar här, jag ska svara så fort jag sitter ostörd vid en dator, tack så länge!!


    Vilket klubb besökt ni när ni gjorde det?
  • Anonym (Mannen i paret)

    Det är ju inte för inte man funderar hur det gått för TS. Tråden är ju gammal men förhoppningsvis är TS inne äpple forumet och kan berätta lite. 


    Vi är väl i samma situation nästan, min sambo har haft sex med mig och två till men det var kanske 15-20 år sedan. Vi är 39&41 idag. 


    Det är alltså 15-20 år sedan vi haft sex med andra men vi har pratat om att bjuda in en extra man. Min sambo är lite nervös men hon tycker det är spännande. Vi har dock bestämt att vi inte vill göra något i vår lilla stad utan det blir eventuellt när vi är på besök i någon annan stad där risken att träffa någon bekant är minimal. Klubb har vi kanske inte pratat om alla utan det är väl snarare att vi ska annonsera eller svara på en annons. Drömmen vore att spontant träffa en man i typ hotellbaren som vi kan ta en öl med för att kolla läget och sedan bara smita upp på rummet men chansen att det ska inträffa förstår vi båda är små. 

  • Gbgman73a
    Anonym (Mannen i paret) skrev 2022-02-12 15:52:25 följande:

    Det är ju inte för inte man funderar hur det gått för TS. Tråden är ju gammal men förhoppningsvis är TS inne äpple forumet och kan berätta lite. 


    Vi är väl i samma situation nästan, min sambo har haft sex med mig och två till men det var kanske 15-20 år sedan. Vi är 39&41 idag. 


    Det är alltså 15-20 år sedan vi haft sex med andra men vi har pratat om att bjuda in en extra man. Min sambo är lite nervös men hon tycker det är spännande. Vi har dock bestämt att vi inte vill göra något i vår lilla stad utan det blir eventuellt när vi är på besök i någon annan stad där risken att träffa någon bekant är minimal. Klubb har vi kanske inte pratat om alla utan det är väl snarare att vi ska annonsera eller svara på en annons. Drömmen vore att spontant träffa en man i typ hotellbaren som vi kan ta en öl med för att kolla läget och sedan bara smita upp på rummet men chansen att det ska inträffa förstår vi båda är små. 


    Det vore härligt att bestämma träff med ett par som er i en hotellbar. Alla är införstådda i vad som kan hända och att allt sker på trygga öppna sköna villkor. Min erfarenhet är att det är ljuvligt skönt när alla har ett öppet ödmjukt nyfiket sinne. 
  • Anonym (Jag med)

     Känner igen mig !. Jag har bara haft min man och vi var gifta I evigheter.  Nu tog de dock slut för 3 år sen och jag har inte vågat ha sex med någon annan även om jag gillat honom och tillm var förälskad i en men blev rädd och bröt kontakten när han ville ligga:( . Jag fantiserar om att ligga villkorslöst skulle vilja var med i ex en trekant . 

  • Gbgman73a
    Anonym (Jag med) skrev 2022-02-12 17:06:31 följande:

     Känner igen mig !. Jag har bara haft min man och vi var gifta I evigheter.  Nu tog de dock slut för 3 år sen och jag har inte vågat ha sex med någon annan även om jag gillat honom och tillm var förälskad i en men blev rädd och bröt kontakten när han ville ligga:( . Jag fantiserar om att ligga villkorslöst skulle vilja var med i ex en trekant . 


    Ja passa på. Det är helt ljuvligt underbart skönt att ha villkorslöst passionerat sex. Bara alla är öppna med att alla kan avsluta när någon vill avsluta. 
Svar på tråden Vill bli swingers, men har bara haft sex med en person