• soofa

BIM februari 2016

Jag har letat men inte hittat någon tråd för oss med BIM i februari 2016. 

Jag hade hoppats på ett plus nu i januari, men mensen verkar komma på måndag eftersom mina spottings har kommit som de brukar. Nu siktar jag på ett plus omkring den 11 februari istället och hoppas att ni är många som vill följas åt. Glad

• Svar på tråden BIM februari 2016
  • Ledilnaan

Fick rosa på pappret idag, men det var annorlunda mot vad det brukar, men eftersom jag har ganska mycket mensvärk så tror jag att mensen börjar nu lite smått. De andra gångerna som jag har varit gravida så har jag aldrig fått nån spottingsblödning, så varför skulle denna gången vara annorlunda?
    Bara att ta nya tag och hoppa in i Bim Maj tråden, när den kommer...

• Gylleneprinsessa
    Cfmilla skrev 2016-02-23 19:36:51 följande:
    Oh spännande... Vissa får ju lite spottings innan mens när dom är gravida. Vad är du på äl+?
    Det läskiga är att jag fått spottings vissa andra månader då jag inte varit gravid också. Jag är typ på ÄL +16 tror jag. Är inte helt säker för mensen har ju varit lite oregelbunden de senaste månaderna och jag har inte använt ÄL-test.

Mina blödningar är mer som ljust brunaktiga flytningar. Jag har inte sett någon röd färg än. Svårt att veta. Ska ta cellprov hos gyn på torsdag. Det stod att man ska boka om om man har mens eller är gravid. Jag har ju inte fått någon riktig mens än och i söndags visade testet negativt så jag vet inte om jag ska ringa och boka om eller inte. :P Kommer mensen imorgon så får jag väl göra det. Annars får jag gravtesta mig igen. :)
  • bells123

Äl+10 och idag har jag fått en blödning. Kan mensen komma så mycket tidigare? Skit skumt. Får se om den slutar helt eller om de kommer mer imorgon.

• Villhaenliten

Hoppar in här! Jag har bim 29/2 och har fått (vad jag upplever som symptom) "mensvärk" de senaste dagarna och idag fick jag ömmare bröstvårtor samt "känningar" i höger livmoder. Är dock lite orolig gällande det sistnämnda, någon annan som upplevt samma sak? Är nämligen första gången för mig och detta är första försöket :)

• Gylleneprinsessa
    Villhaenliten skrev 2016-02-23 22:03:53 följande:

Hoppar in här! Jag har bim 29/2 och har fått (vad jag upplever som symptom) "mensvärk" de senaste dagarna och idag fick jag ömmare bröstvårtor samt "känningar" i höger livmoder. Är dock lite orolig gällande det sistnämnda, någon annan som upplevt samma sak? Är nämligen första gången för mig och detta är första försöket :)

Idag upplevde jag hur det nyptes på höger sida i magen. Jag antar att det var en del av tjejmagen som kändes. Har hört andra som haft sådana symptom också. Vet inte om det är graviditet eller något annat. Antar att det är relaterat till graviditet eller mens.
  • Villhaenliten
    Gylleneprinsessa skrev 2016-02-24 00:12:22 följande:
    Idag upplevde jag hur det nyptes på höger sida i magen. Jag antar att det var en del av tjejmagen som kändes. Har hört andra som haft sådana symptom också. Vet inte om det är graviditet eller något annat. Antar att det är relaterat till graviditet eller mens.
    Har du också känningar i högra äggstocken?
  • Lilla Luna

Kan väl vara en nidblödning?

bells123 skrev 2016-02-23 21:00:34 följande:

Äl+10 och idag har jag fått en blödning. Kan mensen komma så mycket tidigare? Skit skumt. Får se om den slutar helt eller om de kommer mer imorgon.

• Gylleneprinsessa
    Villhaenliten skrev 2016-02-24 00:43:45 följande:
    Har du också känningar i högra äggstocken?
    Ja förmodligen. Vet du vad det betyder? Du skrev att du var orolig för det.
  • Villhaenliten
    Gylleneprinsessa skrev 2016-02-24 10:41:12 följande:
    Ja förmodligen. Vet du vad det betyder? Du skrev att du var orolig för det.
    Har googlat lite & har dels fått fram att det KAN betyda tidigt missfall (sällan det händer dock) men även att det ska vara en normal process i själva befruktningen och tidig graviditet, bl.a. För att livmodern växer och ska bli dubbelt så stor :)
  • Gylleneprinsessa
    Villhaenliten skrev 2016-02-24 10:46:23 följande:
    Har googlat lite & har dels fått fram att det KAN betyda tidigt missfall (sällan det händer dock) men även att det ska vara en normal process i själva befruktningen och tidig graviditet, bl.a. För att livmodern växer och ska bli dubbelt så stor :)
    Jaså. Vi får absolut hoppas på att det inte är missfall. Jag känner inget mer i äggstocken idag.

Jag har fortfarande lite spottings. Läste om det och det står att det blödning kan vara tecken på missfall även om det oftast inte är det. Allt är typ symptom på missfall verkar det som! Det är bara att vänta och se. Blödningen vid missfall verkar dock vara mycket större. Det står också att småblödningar är vanligt vid tidig graviditet. Man oroar sig dock för att blödningarna ska bli större och resultera i mens.

Om det inte blir mer så gravtestar jag mig imorgon bitti. Måste veta om jag ska gå till gyn på cellprovstagning eller stanna hemma och vara gravid. :)
Svar på tråden BIM februari 2016