• soofa

BIM februari 2016

Jag har letat men inte hittat någon tråd för oss med BIM i februari 2016. 

Jag hade hoppats på ett plus nu i januari, men mensen verkar komma på måndag eftersom mina spottings har kommit som de brukar. Nu siktar jag på ett plus omkring den 11 februari istället och hoppas att ni är många som vill följas åt. Glad

• Svar på tråden BIM februari 2016
  • My102

Då har jag lite funderingar igen som jag hoppas ni kan hjälpa mig med..

Jag har haft oregelbunden mens så jag försökt att lista ut luthefasen..

Jag har lyckats fått ÄL pos på CB två ggr.

Första gången var den 26 juli och eftersom ÄL ska inträffa senast 48h efter post test så räknar jag dagen efter 48h har passerat som första dagen efter ÄL. I augusti fick jag mens den 8 augusti. Alltså på den 11 dagen efter ÄL. Nu fick jag pos på CB ÄL den 12 februari, alltså så är jag idag på dag 11 efter ÄL och mensen bör då dyka upp idag eller missar jag något i mina uträkningar?

Blir galen av att inte ha koll på hur kroppen fungerar :/ tacksam för all hjälp!!! <3

• Lilla Luna

Hur många gånger kan man behöva springa på toaletten under en och en halv timme efter att ha druckit två glas vatten? Tredje gången nu. Vad är det här?

• Villhaenliten
    Lilla Luna skrev 2016-02-25 15:24:58 följande:

Hur många gånger kan man behöva springa på toaletten under en och en halv timme efter att ha druckit två glas vatten? Tredje gången nu. Vad är det här?

Har de senaste dagarna varit extremt kissnödig också! Går på toa säkert 10 ggr/dag haha
  • Cfmilla
    Lilla Luna skrev 2016-02-25 15:24:58 följande:

Sådan är jag på kvällen, kan kissa hur mycket som helst. Vaknar vid 4 och måste kissa med. Tycker dessutom att jag har ont i brösten med inte i vårtorna som jag har ibland, utan inne i. Känns dessutom som jag typ fick mensvärk nu med. Va faaaaaan!
  • Lilla Luna

Jag måste kissa runt halv 2-3 på natten. Brukar inte vara så. Nu senast så drack jag inget under kvällen heller för att slippa kliva upp. Kissade vid åtta, upp igen vid halv 2 sen igen kl 7, superkissnödig.

Känner lika som dig i brösten. Är liksom inuti dem. Mensvärkskänningar eller molvärken eller träningsvärken har varit frånvarande idag men kom tillbaka nu...

Cfmilla skrev 2016-02-25 15:44:20 följande:

Sådan är jag på kvällen, kan kissa hur mycket som helst. Vaknar vid 4 och måste kissa med. Tycker dessutom att jag har ont i brösten med inte i vårtorna som jag har ibland, utan inne i. Känns dessutom som jag typ fick mensvärk nu med. Va faaaaaan!

• Agge83

Hej! Behöver lite hjälp... Fick "mens" 12/2 två dagar senare än beräknat.. Blödde inget utan rosa flytning eller brunt, behövde ingen tampong.. Tyckte deg var konstigt.. Srn sjunk tempen dag 2 i "mensen" slutade då tempa... Sedan struntat i det... Har kännt efter det fortfarande ömma bröst, mensvärk till och från... Hade äl i går, å brukar inte ha ömma bröst innan äl eller under äl så fixk bara för mig att ta ett test imorse.. Visade så här, grejen var att efter 5 min var det ett svagt streck som var rosa men jag tänkte det var spök, stoppa testet i morgonrocken och duscha, efter 15 min tig jag upp det för att slänga å då det det ut så här.. Det syns fortfarande när det är torkat.. Nu är det lila precis som der andra när det torkat.. Fattar inget, får ta ett nytt imorn bitti igen... Nån som vart med om detta?

• Villhaenliten
    Agge83 skrev 2016-02-25 16:24:36 följande:

Hej! Behöver lite hjälp... Fick "mens" 12/2 två dagar senare än beräknat.. Blödde inget utan rosa flytning eller brunt, behövde ingen tampong.. Tyckte deg var konstigt.. Srn sjunk tempen dag 2 i "mensen" slutade då tempa... Sedan struntat i det... Har kännt efter det fortfarande ömma bröst, mensvärk till och från... Hade äl i går, å brukar inte ha ömma bröst innan äl eller under äl så fixk bara för mig att ta ett test imorse.. Visade så här, grejen var att efter 5 min var det ett svagt streck som var rosa men jag tänkte det var spök, stoppa testet i morgonrocken och duscha, efter 15 min tig jag upp det för att slänga å då det det ut så här.. Det syns fortfarande när det är torkat.. Nu är det lila precis som der andra när det torkat.. Fattar inget, får ta ett nytt imorn bitti igen... Nån som vart med om detta?

Jag ser strecket! Tänk bara på att testet ska avläsas inom 5 min (står i bruksanvisningen när det ska avläsas), men såg det ut sådär inom 5 min så är det nog korrekt. Gör ett nytt imorgon på morgonen :)
  • Agge83

Det står inom 5 men ej efter 30.. Så vet inte vad jag skall tro, :)

• Villhaenliten
    Agge83 skrev 2016-02-25 16:33:46 följande:

Det står inom 5 men ej efter 30.. Så vet inte vad jag skall tro, :)

Hm... Då borde det vara korrekt! :)
  • Agge83

Trodde ju jag fixk mens 12/2 :/ fick detta nu med, tur ändå att RFSU fick höra igår vilka sket test de har :)

Svar på tråden BIM februari 2016