• Milly1988

    Varför skiter det alltid sig efter några dejter?

    Har varit singel ett halvår.. Hade ganska snabbt kommit över mitt ex då vi hade de dåligt sista åren.. Vilket ledde till att jag började dejta ganska snabbt efter. Träffat några killar och nån har varit ganska ointressanta så de blev aldrig mer än 1-2 träffar. Tror de va ömsesidigt.. Men vet inte.

    Jag har träffat nån som jag fastnar ordentligt för. Men de blir aldrig något mer än 3-6 träffar.. Jag vet att de inte gått så långt sedan jag lämnade mitt ex men jag känner mig så fundersam och ja, lite ledsen för jag förstår inte vad jag gör för fel. Jag är glad och trevlig och see bra ut. (Klart att smaken är som baken) träffade en kille nu förra veckan. Han hade försökt få till en träff i två månader. Men jag var mitt upp i dejtande med en annan kille då.. Vi har du träffats och vi hade så fantastiskt trevligt och hördes dagen efter. Han skrev först. Dagen därpå känns de som han bara kallnat och har varit såhär avvaktande 3 dagar. Jag kanske överreagerar men känner att de är påväg att rinna ut i sanden igen. Förstår mig inte på killar. Kanske är jag som glömt och inte har ett vettigt tidsperspektiv efter jag varit i ett 8 årigt förhållande.. Men har ingen aning känns de som .. Är se generellt så att alla killar visar stort intresse om de vill höras eller ses eller är de så att en del spelar svära för att då ens uppmärksamhetet eller är de bara kört.

    Känner mig halvt patetiskt , men ger snart upp dejtandet. :)

  • Svar på tråden Varför skiter det alltid sig efter några dejter?
  • Anonym (Upo)

    Ge inte upp efter så kort tid. Du har ju inte fastnat för dem heller.

    Jag är ganska framåt, om någon kallnar så skriver jag typ "Har du dumpat mig nu? Jag måste få veta vad som gick fel. Se det som feedback så jag kan bli en bättre människa". En smiley på det och så får man faktiskt oftast veta. Det känns distansierat när man skriver det men det ska inte vara för allvarligt heller, man kväver inte någon genom att vara rättfram. Man underlättar för sig själv för annars lägger man ner en massa tid på att tänka på vad som gick fel, helt i onödan. Svaret finns ju där om man bara frågar. Hålla på att spela svår tycket jag bara är töntigt. Man dejtar för att det är trevligt ju. Jag brukar vara den som drar mig ur och då säger jag att det klickar inte för mig. Sorry, men jag kan inte hjälpa det.

    Nu är det kanske lätt för mig att säga för jag vill inte ha ett förhållande, jag försöker bara ha roligt och då blir allt lite enklare.

  • Milly1988

    Nej såklart. Fastnade för den sista ordentligt dock. Känner fjärilar och tänker på honom flera gånger om dagen. Funderar på att bara backa helt.. Vet att spela spel inte funkar.. Och de är inte min tanke. Men hör jag inte av mig på 4-5 dagar kanske han får lite utrymme , då märker jag ju om han hör av sig ..

  • Anonym (Upo)

    Kan du inte skriva typ

    "Just nu lägger jag ner orimligt mycket tid på att tänka på dig och det stör mig lite. Som du säkert förstår vill jag träffa dig igen. Vill du träffas och ta en öl på stan på lördag, kanske till och med äta nåt?"

    Då får han definitivt veta att att du vill och han får ett färdigt förslag. Kan han inte så kommer han med ett förslag på annat datum om han vill ha mer av dig.

    Framförallt slipper du gå och vänta.

    Svarar han inte så väntar du ett dygn och skriver "nu får du ju bemöda dig med att svara åtminstone så jag kan fokusera på nåt annat än att kolla telefonen hela dagarna "

  • Blyg så in i bomben HJÄLP

    Om du som tjej skriv till en kille " Öm de vänskapen så går det jättebra. Kan inte har förhållande och något sånt just nu. Har mycket att fokusera på." hur tror du kille vet vad du menar då?

  • Anonym (b)

    ett halvår är inte lång tid. Man kan få dejta många fler gånger innan man hittar rätt 

  • Blyg så in i bomben HJÄLP

    Glömde tillägga det: Bättre träffa "Face To Face", säg rak på saken. Slipper har dig i huvudet, om du är sugen på mig eller inte. Han undrar säkert samma sak med dig. Är du sugen på mig eller inte. Sent får man jobba resten på väg framåt tiden.

    Jag har precis gått genom det för ca 2 år sent med en tjej som vad så. Då Gick jag rak på saken JAG Gilla DIG. Men ska vi ses. Hon SVARA JA . Men sent gick väl sådär med henne. Hon verka inte vara min typ. Hon vad ute efter SEX med mig. Svårt älska någon om man verkligen inte menar. För min del ta det slut fort. Men visst blir jag ledsen men inte såra typ så som första kärlek. Det den känsla jag vill har med en tjej alla fall.

Svar på tråden Varför skiter det alltid sig efter några dejter?