• Lillan_94

    Gravid trots kopparspiral??

    I somras satte jag in en kopparspiral och allt har funkat jätte bra sen dess, inga komplikationer och haft min mens regelbundet. Hade mens senast i slutet av november men då oerhört lite och endast 2 dagar sen gick de ca 2 veckor sen fick jag molande värk i "tjejmagen". Har hållt i sig till och från till nu och mensen syns inte till.. Är på bim + 15 idag. Haft lite blodblandade flytningar men inget klart blod och bara på pappret vid toabesök.. Tog ett test som va neg förra veckan men mitt på dagen och kom endast ngr få droppar på så blev nog för lite urin på. Inte planerat att bli gravid just nu men skulle de va så vill vi såklart behålla det! Någon som känner igen sig? Blivit gravida trots kopparspiral eller vet vad de kan vara? Snälla hjälp mig!!!

  • Svar på tråden Gravid trots kopparspiral??
  • Liten2016

    Det ska inte gå att bli gravid med kopparspiral. Den ska göra både spermierna och äggen ofruktbara. (Kopparspiral rekommenderas faktiskt som akutpreventivmedel.)

    Dock kan det ju vara bra att kolla upp allt ändå för att vara på säkra sidan.

  • Lillan_94

    Mm jag vet men man blir så osäker när man läser runt på olika forum och hittar "massa" som har blivit gravida ändå. Bokat tid hos bm imon iaf den kan ju ha flyttat på sig

  • Anonym (gravid)

    Man kan bli gravid på alla preventivmedel. Det enda som verkligen funkar är avhållsamhet (skämt å sido). Jag har själv blivit gravid med 3 olika preventivmedel som ska vara helt säkra. Ta ett test!

  • Jennsapennsa

    Kopparspiral är bara helt säkert om spiralen sitter precis rätt.. Hamnar den lite fel så är det precis som att inte ha ett preventivmedel..

  • eviz08

    Hur har det gått? Är/va du gravid?

    Jag vill bara säga att man visst kan bli gravid med kopparspiral, och även om den sitter rätt.

    Jag har en hjärtformad livmoder med en skiljevägg och jag hade kopparspiral och blev gravid, jag fick konstaterat att spiralen satt på rätt ställe men pga min livmoder så blev jag gravid på ena sida medan spiralen skyddade på andra sidan.

Svar på tråden Gravid trots kopparspiral??