• Hadraniel

    Vill ha tips på hur man får till ett bra liv när man lever ensam

    Jag känner att det börjar bli dags att ge upp letandet efter en livspartner helt och hållet och förlika mig med att jag kommer förbli ensam resten av livet då jag försökt länge nog nu utan resultat nu, så därför undrar jag om det finns andra här som lyckats skapa ett bra liv för er själva på egen hand och hur ni gör för att minska saknaden efter en livspartner samt fysisk närhet?

    Saker som jag redan gör är att träna och försöka hålla mig i god fysisk form samt lära mig mer om olika saker som intresserar mig här i livet. Mitt sociala umgänge är ganska begränsat så detta skulle nog kunna förbättras, men då jag är introvert lagd och avskyr de flesta gruppaktiviteter med mer än några enstaka människor som jag helst känner sedan innan är det svårt att åtgärda detta om jag fortfarande ska trivas med livet. Dessutom gillar jag att vara för mig själv ganska stor del av tiden.

  • Svar på tråden Vill ha tips på hur man får till ett bra liv när man lever ensam
  • Bergskristall

    Om du gillar att vara själv mycket så är det ju prima. Den lilla tid man vill vara med folk blir ju inte så svår att åtgärda då. Jag är själv likadan.

    När jag är singel saknar jag någon men när jag är ihop och bor med någon inser jag att det är mycket skönare att vara själv, så knepigt att få till min inte harmoni när jag bor med någon.

  • Hadraniel
    Bergskristall skrev 2016-01-18 17:55:57 följande:
    Om du gillar att vara själv mycket så är det ju prima. Den lilla tid man vill vara med folk blir ju inte så svår att åtgärda då. Jag är själv likadan.
    När jag är singel saknar jag någon men när jag är ihop och bor med någon inser jag att det är mycket skönare att vara själv, så knepigt att få till min inte harmoni när jag bor med någon.
    Fast jag trivs ju faktiskt väldigt mycket med att vara med en partner. Dock är ju ett av huvudkraven på en partner att man ska kunna umgås med varandra på ett avslappnat sätt som inte tar så mycket energi. Finns ju vissa människor man verkligen fungerar bra och kan umgås i pricnip dygnet runt med utan att det blir påfrestande.

    Det jag inte gillar är ju att umgås för mycket med de flesta andra människor, även om jag trivs och gillar att umgås med dem någon gång då och då, samt att jag inte behöver umgås i miljöer med många människor på samma gång.

    Det är ju inte så att jag är osocial egentligen sålänge umgänget är givande, utan mer att de flesta sociala situationer kostar så mycket mer än vad jag får ut av dem samt att de riktigt intressanta, djupa och givande diskussionerna tyvärr är väldigt sällsynta då majorititeten verkar föredra ytligt socialt umgänge och kallprat vilket jag verkligen avskyr.
  • Velmaja

    Jag har varit singel i några år nu och jag trivs väldigt bra med det. Jag tycker dagarna rullar på med arbete, barn, aktiviteter, träning och så umgås jag mycket med vänner och familj. Vet inte hur jag ens skulle få tiden att räcka till för ett förhållande.

  • Botad

    Börja lära dig nåt instrument. Det kan man lätt fylla hela kvällarna med om man vill.

  • Hadraniel
    Botad skrev 2016-01-18 20:49:57 följande:
    Börja lära dig nåt instrument. Det kan man lätt fylla hela kvällarna med om man vill.
    Har faktiskt funderat på att göra det. Fast jag har lite svårt att ta mig förbi den där tiden i början när det låter riktigt gräsligt. Har i princip inga anlag för det musikaliska, men det hade ju varit kul att lära sig lite grunder både gällande det och gällande att rita/måla saker.
  • Hadraniel
    Velmaja skrev 2016-01-18 19:11:05 följande:
    Jag har varit singel i några år nu och jag trivs väldigt bra med det. Jag tycker dagarna rullar på med arbete, barn, aktiviteter, träning och så umgås jag mycket med vänner och familj. Vet inte hur jag ens skulle få tiden att räcka till för ett förhållande. smile5.gif
    Själv håller jag nere mängden "måsten" till ett minimum då jag trivs bäst utan massa press och krav. Men att hålla sig sysselsatt är ju inte en dålig idé bara man hittar tillräckligt mycket trivsamma saker att fylla dagarna med.
Svar på tråden Vill ha tips på hur man får till ett bra liv när man lever ensam