Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

    Åsikter om VIASAT bra och dåliga snabbt tack

    Har ni inte wifi hemma? Skaffa Apple Box eller Chromecast och få kanalerna mm den vägen. Kör själv Apple Box och e helnöjd
    Den har snygga inbyggda appar för SVT Play, TV4 Play, Viasat, Netflix, Youtube, Vimeo mm. Man kan också streama via sin iPhone/iPod/iPad och se allt man kan komma åt i mobilen. Funkar klockrent och kostar typ 700 spänn. Inga abonnemang mer än dom tjänster du väljer använda.

    Har inte testat Chromecast men tror de funkar på samma sätt :)
    Själva Viaplay tjänsten e jag förresten nöjd med. Likaså Netflix faktiskt.

  • flygrl
    ALLIEVERDO skrev 2016-01-19 16:00:30 följande:

    Konstigt att jag inte kan citera era inlägg i telefonen. Iaf, vad var det du inte tyckte var som beskrivet med den boxen du fick?

    Chrome cast har vi. Väldigt bra. Har dock inte hunnit kolla så mycket mer än Youtube klipp med den. Apple grejen lät ju intressant. Men har inte iphonr


    Antar första frågan inte va ställd till mig...eller va den det?

    Ok så ni har Chromecast. Har inte den också installerade appar för Viaplay, SVT Play mm?
    Man behöver faktiskt ingen annan Apple produkt typ iPhone för och använda Apple TV. Allt som behövs finns i boxen s.a.s. Bara installera 1xsladd för ström + 1xHDMI in i TVn och sen ansluta till ditt wifi. Klart. Alla apparna finns redan i Apple Box alt laddas ner automatiskt via uppdateringar. Behövs ingen iPhone för det jag nyss beskrev. Bland Apple Box appar finns alltså Viaplay, Netflix, SVT Play, TV4 Play, Youtube och Vimeo. Det tillkommer appar ibland.

    Finns mycket och läsa och kolla på om Apple TV på nätet. Trevlig Youtube video där du får bra info om funktioner mm:

Svar på tråden Åsikter om VIASAT bra och dåliga snabbt tack