Inlägg från: annasv1980 |Visa alla inlägg
  • annasv1980

Hur många gånger äter era 6 månaders under hela nattsömnen?

Min son är bara 5,5 men han har inte ätit på natten sen han var tre månader. De behöver ju inte det. Är hon normalviktig? Se till att hon äter mer på dagarna och att äta sista målet 16.30 är ju alldeles för tidigt vilket du märker själv. Ammar du eller ger du flaska? Om amning så borde du nog för din egen skull ge en stor flaska lite senare så håller hon sig på den. Min son äter ungefär Kl 7, 10, 13, 16 och 19 plus minus en timme. Han håller sig 12-13 h på natten. Dricker bara ersättning och ligger 1,5 över viktkurvan vilket han gjort hela tiden.

• annasv1980

Låter som att du tyckte att det var bra på det sättet eftersom du inte gjorde något åt det? Förstår inte hur du orkade när du inte var tvungen att ha det så. Måste ha varit som en trasa på dagarna?

Guapa skrev 2016-01-20 20:22:27 följande:

När min grabb var 6 månader åt han varannan timme hela nätterna. Han hade ingen napp eller snuttefilt så jag blev hans snutte.

När jag började jobba och min man tog över nätterna sov han plötsligt 12 timmar i sträck.

• annasv1980

Vad skönt :) Jag är helt död på dagen om vi har haft en jobbig natt med flera uppvak utan matning.

Guapa skrev 2016-01-20 22:02:42 följande:

Nej, jag mådde oförskämt bra med tanke på hur ofta jag blev väckt. Tiden i sängen blev dock väldigt lång, gick och la mig (samtidigt som bebis) kl 22 på kvällen och gick inte upp förrän kl 10 på morgonen (då bebis tyckte att det var morgon). Tror att hormonerna hjälpte mig en hel del med.

När jag gick tillbaka till jobbet blev det så klart ohållbart att amma nattetid, men då var han så pass stor att han klarade sig på välling och vanlig mat så det blev inte så dramatisk övergång.

• annasv1980

Fast sista målet är ju egentligen 20 el 23 men du menar att ni nattar henne efter just det målet. Verkar som att hon har fel dygnsrytm på något sätt. Har det varit så hela tiden? Jag är verkligen ingen expert men det kanske går att ändra på något sätt. Är ni tydliga med att det är natt när hon vaknar? Dvs. inte tänder upp, inte pratar högt/mycket och använder nattblöjor som inte behöver bytas lika ofta? Och på dagarna vistas mycket i ljus. Hon kan väl sitta med vid era måltider vid det här laget? Borde bli nyfiken på mat. Har du testat burkmat? Om du inte vill göra egen såklart. Tror dock att om ni tar fajten några nätter med napp/bara vatten/jättelite ersättning så kommer hon i fas snabbast. Ni får hjälpas åt. Kanske börja en fredagkväll. Lycka till! Min son har matsmältningsproblem så jag får inte sova även fast han inte äter på nätterna. Det är alltid något med dom små liven :)

lillefröe skrev 2016-01-21 20:16:25 följande:

Jo hon ligger +2 på viktkurvan vilket hon gjort hela tiden så inget har förändrats. Däremot så äter hon knappt på dagen. Hon äter ersättning, har alltid gjort, men hon har blivit sämre och sämre på att äta på dagen och det känns som att hon tar igen sig på natten. På dagen är det knappt vi får i henne 150 ml, oftast max 120 ml, ibland så lite som 90ml var 3,5 timme (försöker man ge tidigare så gallskriker hon för att hon inte vill ha). På natten äter hon oftast 180 ml dessa gånger. 

blir fundersam när du säger att sista målet är 16.30. Hur ska JAG kunna ändra på det? Jag följer ju hennes rytm. Alltså om hon är hungrig så får hon mat 16.30. Ska jag vänta då, försöka skjuta på det eller hur tänkte du? 

Svar på tråden Hur många gånger äter era 6 månaders under hela nattsömnen?