JTA skrev 2016-01-29 07:01:27 följande:
Precis som förväntat är nihka en av de som nu säger "nä vadå det här är väl ingenting?".
Jag är ändå förvånad. Vi har nu (möjligen) EUs hårdaste asylpolitik och vi skall deportera asylsökande en masse. Alla dessa människor som miljöpartisterna tills alldeles nyligen kallade "flyktingar". Det slutar inte heller med dessa 80 000. Miljöpartiet har ju bestämt att de allra flesta inte skall få mer än tillfälligt uppehållstillstånd så även de skall så småningom deporteras.
Och miljöpartisterna rycker på axlarna och säger "ja vadårå?". Vad tror ni folk tycker om er?
Det beror dels på hur man definierar "folk"och dels hur beroende man är av andras uppfattning.
Ett exempel från FL. För flera år sen startade Runes (Han som tror att forskningen snart kommer att kunna ge oss svenskar evigt liv) en "Hata MP-tråd". Den är fortfarande i allra högsta grad levande och skrikhögern och SD-aktivisterna tävlar där om att kunna skrika högst.
Det stärker säkert sammanhållningen skrikhögern och SD-aktivisterna emellan - men i den mån det påverkar någon miljöpartist så är det väl i så fall att det uppmuntrar till skratt och kanske till och med till större övertygelse om att MP är ett gott politiskt alternativ.
Själv brukar jag nöjesläsa den tråden - men inte påverkar den min inställning till MP, däremot min inställning till skrikhögern och SD
Länk:
gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m72532391.html