Inlägg från: Anonym (Glad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Glad)

Ännu en pojke, hur hantera mina känslor?

Grattis till din kommande bebis!

Jag uppfattar det som att du egentligen o helt sunt är lika glad oavsett kön, men att omgivningens tidigare reaktioner nu påverkar dig därför att du oroar dig för deras fortsatta reaktioner. Vad tråkigt och onödigt att omgivningen fått dig att känna så här. Skilj på dina egna känslor o känslorna som du fått pga andras idiotiska kommentarer (försök bena ut för dig själv vad som är vad)

Som jag ser det har du två val. Antingen berättar du inte könet eller så förekommer du deras ev negativa reaktioner genom att redan i ditt svar tala om att du är glad (så våga inte säga något negativt!). T ex "ja vet du jag är så glad, det verkar vara en helt frisk bebis med alla kroppsdelar på rätt ställe inkl snoppen." Eller "åh jag är så lycklig över att få en liten kille till/lillebror till familjen". Eller hur du nu vill uttrycka dig. O säger ngn ändå ngt negativt så be dem fara o flyga. Tala om att kommentaren är onödig och gör dig ledsen/arg eftersom du gläds över ditt kommande barn oavsett vad det har mellan benen.

• Anonym (Glad)
    Anonym (Flickmamma) skrev 2016-02-05 10:37:49 följande:

Förstår att du blir ledsen, men folk är f-n dumma i huvudet när det gäller såna här saker, och fattar inte att det sårar med såna kommentarer.

Försök att inte ta åt dig.

Häromdagen frågade en man mig om jag inte kunde " göra pojkar "? Så jävla dumt. Jag har två flickor som är mitt allt, och han fick det att låta som att flickor är sämre än pojkar på nåt sätt. Trist.

Stor varm kram till dig ts.

Vilken jubelidiot! Hur kan man bara säga något så korkat. Noll koll har han också.

Ägget är alltid en x-kromosom så du som kvinna kan definitivt inte påverka könet utan det bestäms helt av vilken av mannens spermier som är snabbast. Är spermien som träffar ägget en x-kromosom så blir det flicka o om y-kromosom en pojke.

Fortsätt vara stolt över dina fina barn!
Svar på tråden Ännu en pojke, hur hantera mina känslor?