• Linusonline

    Nästan ingen kommer på kalaset

    Min dotter fyller 5 år hon har längtat sedan hon fyllde 4 år efter att ha kalas, jag bor litet så har jag har sparat så hon kunde få kalas på Lekland. Bjöd hela klassen på 20 barn och bara 1 har tackat ja och sista svarsdag är i morgon. Skrev allt klart och tydligt som det brukar stå på kalas korten. Och lämnade dem i torsdags för 6 dagar sedan.

    Vet inte vad jag har gjort för fel har alltid varit allmänt trevlig men aldrig varit hemma hos någon mer än när det varit kalas. Har frågar flera gånger personalen hur min dotter är på förskolan och de har sagt att hon är snäll och är inne i gemenskapen. Och att hon är lätt att ha med att göra.

    Det är få ensamstående här om det kan bero på de.

    Jag är extremt förtvivlad min dotter kommer bli förkrossad när det inte blir något kalas. Vet inte hur jag ska mildra allt för henne. Har legat vaken hela natten för detta och funderat och funderat.

  • Svar på tråden Nästan ingen kommer på kalaset
  • MASolokvist

    Oj vad jag håller tummarna för dig just nu!

    Blir både tårögd och förbannad när jag tänker på att det inte skulle bli nåt kalas för din lilla tjej!

    Om 20 barn är inbjudna så finns det god marginal, åtminstone en 40-50% borde ha möjlighet att komma!

    Du måste helt enkelt ta kontakt och fråga familjerna. Jag hade INTE klarat av att vänta med det tills torsdag, varken för min skull eller dotterns...

    Jag håller både tummar och tår! Styrkekram till dig!


    Linusonline skrev 2016-02-02 13:29:58 följande:

    Lite snabb med att trycka på skicka skulle skriva att, jag ska ringa och kolla med några. Men ska vänta in i de sista jag hoppas verkligen så extremt mycket. Hon sa de just nu att hennes kompisar kommer på hennes kalas mitt hjärta värkte en hel del när hon sa de... En. 5 åring är så medveten om saker omkring sig


  • Sandra8978

    Nej OSA gör man oavsett.
    Sen svarar de flesta inte tidigare än senaste dagen för att det är lätt att glömma och de är lata jävlar.


    Annars får det bli kalas med det barn som kommer, det blir kul det med!Hjärta
  • Linusonline

    Ringde min bästa vän hon kör hit med sin son, hon bor långt härifrån men för min dotters skull kommer hon sen kommer min dotters kusin från hennes pappas håll vilket gjorde mig otroligt glad :)

    och en till svarade nu på kvällen :) så nu är de 3 st från förskolan och min väns son och hennes kusin de blir 6 st så 2 till och jag kan ha på leklandet. Men oavsett så kommer jag ändå att köra på leklandet och betala för 8 även om de bara är 6 barn.jag har sparat för de här och hon har längtat så fruktansvärt mycket.

    Men de är fortafarande 15 st som inte gett svar så någon kanske svarar i morgon :) men ska ringa de hon leker mest med och kolla så de inte missat.

  • Alexi
    Linusonline skrev 2016-02-02 20:36:05 följande:
    Ringde min bästa vän hon kör hit med sin son, hon bor långt härifrån men för min dotters skull kommer hon sen kommer min dotters kusin från hennes pappas håll vilket gjorde mig otroligt glad :)
    och en till svarade nu på kvällen :) så nu är de 3 st från förskolan och min väns son och hennes kusin de blir 6 st så 2 till och jag kan ha på leklandet. Men oavsett så kommer jag ändå att köra på leklandet och betala för 8 även om de bara är 6 barn.jag har sparat för de här och hon har längtat så fruktansvärt mycket.

    Men de är fortafarande 15 st som inte gett svar så någon kanske svarar i morgon :) men ska ringa de hon leker mest med och kolla så de inte missat.
    Men alltså du måste ju veta säkert om du ska ha kalas på lekland, du kan ju inte bara kolla med några. Vad händer om du står där på söndag och det kommer tio fler än du räknat med?

    Jag förstår liksom inte, du verkar räkna med att de andra barnen inte svarat och inte kommer för att de är elaka mobbare som inte tycker om ditt barn? Varför inte bara utgå från att folk (läs föräldrar) är självupptagna och inte förstå enkla sociala koder som att svara ja eller nej. Och att det alltså inte har med ditt barn att göra.
  • Rainbow Dash

    Nu får jag grymt dåligt samvete för jag svarar alltid på sista OSA dagen. Har aldrig tänkt att det skulle stressa folk. Jag brukar bara sätta påminnelse för den dagen och sen svara. Hoppas det finns många andra som mig. Jag ska hädanefter försöka svara snabbare.

  • MASolokvist

    Och hur många inlägg läste du innan du skrev detta?

    Utgå inte från att andra utgår från att du utgår från att. TS har inte skrivit en rad om mobbare eller dylikt, bara undrat om inbjudan varit otydlig eller om det är vanligt att folk svarar sent (eller alls). Inte så jäkla lätt när det är första kalaset. Det kan du utgå ifrån.

    För övrigt kan du nog utgå ifrån att TS räknar lammen innan hon bekräftar antalet platser till leklandet. Det var liksom idén med trådstarten: Kommer det några eller måste det avbokas!


    Alexi skrev 2016-02-02 20:54:53 följande:

    Men alltså du måste ju veta säkert om du ska ha kalas på lekland, du kan ju inte bara kolla med några. Vad händer om du står där på söndag och det kommer tio fler än du räknat med?

    Jag förstår liksom inte, du verkar räkna med att de andra barnen inte svarat och inte kommer för att de är elaka mobbare som inte tycker om ditt barn? Varför inte bara utgå från att folk (läs föräldrar) är självupptagna och inte förstå enkla sociala koder som att svara ja eller nej. Och att det alltså inte har med ditt barn att göra.


  • Caliz

    Hoppas fler svarar, vi hade 2 som ringde 2 dagar efter datum vi satt för OSA.
    Jag har själv varit sen... Så dåligt jag mår över det nu :(
    Håller tummar och tår för att fler hör av sig

  • Alexi
    Rainbow Dash skrev 2016-02-02 20:57:17 följande:
    Nu får jag grymt dåligt samvete för jag svarar alltid på sista OSA dagen. Har aldrig tänkt att det skulle stressa folk. Jag brukar bara sätta påminnelse för den dagen och sen svara. Hoppas det finns många andra som mig. Jag ska hädanefter försöka svara snabbare.
    Det är sjukt irriterande med folk som gör så! Jag svarar alltid direkt om jag vet att vi kan och annars så fort jag fått koll på om vi kan eller inte. Varför sätta påminnelse om att svara istället för att svara direkt?
  • Loncelot

    Förlåt men Lekland är typ värsta jag vet och ja blir så otroligt stressad och skulle inte klara av att lämna dom själva där, utan springer som en idiot efter mina barn kanske löjligt men vill inte nån försvinner..

    Dock tycker jag att det är ofint att inte svara, syrran hade kalas för sin dotter 2st hörde av sig o kom...jävligt ofint!!!

    Vet folk vad osa betyder nu för tiden eller måste man utveckla...

Svar på tråden Nästan ingen kommer på kalaset