• Fian88

BIM Mars 2016

Lite suddig bild men nu börjar äl-testen stegra:). Hoppas på fullt utslag imorgon!:)

• Fian88

En undring till er som är duktiga på äl-test. Tog det översta vid lunch och det undre för en stund sen (igår var det nästan blankt). Har ju uppenbarligen en snabb stegring (samma förra cykeln) så ska jag ta ett direkt imorgon bitti igen? Vet att man helst inte ska använda morgonurin men skulle gärna vilja se om jag kan få fullt positivt utslag (missade det sist om jag ens skulle fått positivt). Både jag själv och gyn är ju osäkra på hur ofta jag egentligen får äl, vet att ett positivt test inte kan säga om ägget verkligen släpper men tror ändå det är så i de flesta fall.

• Fian88
    Sajocawa skrev 2016-03-13 20:49:29 följande:
    Ser ut som det kan dröja ett tag innan dina test blir positiva tycker jag, ingen sådär jättestark stegring sen imorse, men vet ju inte heller har snabb stegring du menar på att du hade förra månaden :). Men eftersom äl uppenbarligen är på gång inom några dagar är det alltid rekommenderat att testa två gånger om dagen, och nej morgonurin är inte det optimala men du kan ju testa när du kissar gången därpå. Fortsätt testa så tills det blir positivt, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen, och se till att fortsätta testa tills testerna blir negativa igen också. :)
    Med snabb stegring menar jag att igår var testet nästan helt blankt. Likadant förra cykeln, nästan helt blankt och sen nästan positivt dagen efter. Men ja, det räknas kanske inte som snabbt:) 
    Jag har varit hos gyn för undersökning och hade flera stora äggblåsor kvar i äggstocken (har bara en) så hon tyckte det såg ut som att min kropp har svårt att ägglossa. Månaden efter tog dom ett progesteronprov som visade på att jag antagligen inte fick äl (värdet låg lite på gränsen så att säga). Mina ägg mognar så pass mycket så signalerna går fram, därav mens varje månad, men det är osäkert om de släpper särskilt ofta.
    Har provat en enkelkur pergotime men blev överstimulerad så nu får vi inte mer "hjälp". Sonen blev till på andra försöket och nu har vi försökt sen juli -14, blev gravida efter 1 år men slutade i missfall tyvärr. Jag tror ju att nått är fel men vi ger det fram till sommaren innan vi söker hjälp igen. Vi har sex som minst varannan dag fram till ett par dagar innan bim så vi täcker upp bra och missar ju inte äl om den inträffar.  
  • Fian88
    Sajocawa skrev 2016-03-13 20:50:15 följande:
    Och juste, om både du och gyn är osäkra, tar du prover hos gyn för att bekräfta äl?
    Annars borde du börja tempa :)
    Har funderat på att börja tempa faktiskt. Kanske borde ge det en chans. Tycker det verkar lite jobbigt bara haha;)
  • Fian88
    Sajo25 skrev 2016-03-14 07:47:31 följande:
    Suuuupersvagt men jag ser något! Det var helt blankt i förrgår :)
    Ser nått svagt! Vågar nästan säga grattis!:)
  • Fian88
    Sajocawa skrev 2016-03-14 08:10:34 följande:
    Åh vad jobbig situation..sa hon nåt om att det liknade pco då?

Jag tycker du ska ge tempningen en chans, då kommer du direkt få svart på vitt om du har ägglossning eller inte. Det är inte så jobbigt som det verkar, bara att ta tempen så fort man vaknar varje morgon och föra in i en app som gör uträkningen åt en ;)

Tog du ett test nu på morgonen förresten eller väntar du till nästa gång du måste kissa? :)
    Nej hon sa inget om pco. Ja jag kanske skulle ta och göra det. Är det muntemp man ska ha då? Eller egentligen tror jag örontemp är bättre. Fler faktorer som kan påverka tempen i munnen. 
    Ja jag tog ett i morse, liknade det jag fick vid lunch igår. Trodde jag hade fler tester men dom var slut, så jäkla typiskt! Har beställt fler men de kommer nog inte förrän imorgon.. :/
  • Fian88
    eg90 skrev 2016-03-14 10:03:10 följande:

Idag kom mensen...... Rynkar på näsan
    Precis på den dag appen sa att den skulle komma.

Lycka till er alla!

Tråkigt!:'(
    Hur länge har ni försökt?
  • Fian88
    Smultrontjejen skrev 2016-03-14 18:43:15 följande:

Hade BIM nu i dagarna. Neg test i lördags.

Men nu har jag haft lite lätta bruna/mörkröda flytningar sön/mån men det hoppar inte igång nån mens. Ska jag våga testa imorn kanske?

Jag hade avvaktat nån dag till om jag var du. Är ju vanligare med spottings än blödningar vid tidig graviditet. Är så jobbigt när man tar ett test och så kommer mensen toabesöket efter:/
    Men du gör som du vill naturligtvis! Vet hur svårt det är att låta bli;)
  • Fian88

Väldigt rikliga och vattniga (och vita) flytningar idag, värk över livmodern samt foglossningskänsla i hela muffen under ett par timmar. Någon som känt liknande haha?Hoppas verkligen på äl!!!

Svar på tråden BIM Mars 2016