• Cinta16

Teutonia Cosmo VS Brio/Britax Smile

Hej! Vi är gravida i v 20 och har börjat kolla runt på barnvagnar och fastnat på Teutonia Cosmo eller Brio Smile. Detta för att båda verkar vara ganska små och lätta att transportera och man kan köpa så många olika delar som går att byta ut. 

Jag har fått känslan av att Teutonia är dyrare ny (om man köper ett sånt paket med alla delar) än Brio men tvärt om begagnat. Vi är väldigt inne på begagnat då vi inte har några vidare inkomster och det verkar komma upp mycket fina av båda modellerna. 

Förra veckan bestämde vi oss för Brio tillslut, vet egentligen inte varför men det va den som fanns i butikerna här omkring så det var den vi kunde "känna på". 

Dock har jag sedan dess fått fram två möjliga problem som jag skulle vilja kolla om ni har erfarit?

Med Brion är "problemet" att det är lufthjul och vi kommer bo en stor del av året i Indonesien på en liten ö.

Om vi får punktering där som kommer vi inte kunna hitta reservdelar. men hur funkar barnvagnshjul? om man får punktering, går det att laga hjulet precis som på en cykel? och hur vanligt är det? Är det någon av er som har Brio smile och har kört den på andra underlag än asfalt? (det är en liten ö utan bilar och därför väldigt enkla vägar)

och med Teutonien har jag hört att det är näst intill omöjligt att hitta reservdelar om något skulle gå sönder. Men ni som har Teutonia Cosmo. Har de krånglat mycket för er? Och om det har krånglat, har det varit problem som inte gått att "hemma fixa" eller som gjort att ni inte kunnat använda vagnen? 

Detta inlägget blev väldigt långt men jag är så förvirrad! Om ni har några andra tips som jag bör tänka på eller kan svara på någon av mina frågor är jag oändligt tacksam om ni tar er tid att svara!

• Svar på tråden Teutonia Cosmo VS Brio/Britax Smile
  • peach83

Hej! Vi har en Teutonia cosmo från 2012 och den krånglade aldrig. Vi var jättenöjda med den och ser fram emot att använda den till syskonet som kommer i sommar.

• Grus grus

Har haft teutonia med lufthjul i alla möjliga terränger. Aldrig haft problem eller punktering. Däremot (som med alla lufthjul) måste man se över hjulen en gång i månaden kanske och fylla på luft för bästa gång. Om man skulle få punktering kan man laga det som en cykelslang på de flesta vagnar. Fråga vilket när du köper vagnen. I vår affär kallar personalen teutonia för vagnarnas Rolls Royce. Den klart bästa som tar sig fram överallt med bra och genomtänkta detaljer och krånglar aldrig. Den vagnen de fått minst reklamationer på. Brio smile har fått några klagomål, men den senaste versionen ska det vara åtgärdat på och den helt nya som kommer i mars, ska vara uppdaterad från start med bättre saker.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Teutonia Cosmo VS Brio/Britax Smile