• Anonym (Orolig16Åring)

Frågor ang kirurgisk abort

Har lite frågor gällande kirurgisk abort, ni som gjort? 
    1, Får man nån bedövning (innan dom sticker) på området där dom sätter kanylen? 
    2, Vad för fika får man efteråt hah? Ska ju fasta från midnatt och op kl 14 dagen efter och jag är van att äta nästan 3 gånger mellan 6-14 på dagen..
    3, Jag fick världens blåmärke efter dom tog blodprov på mig sist jag var där, blåmärke runt området där dom stack mig alltså. Kunde knappt röra armen på flera timmar, kommer det kanske bli lika runt kanylen sen? 
    4, Får pojkvännen följa med in till mottagningen om man kommer typ en timme innan op tiden eller får man vara helt ensam före/efter operationen?

Mvh, orolig tjej

• Svar på tråden Frågor ang kirurgisk abort
  • nevermind

1. Jag fick inte bedövning men jag bad inte om det heller. Fråga personalen.
    2. Jag fick en macka. Började må jätteilla efter några tuggor man fick snabbverkande tabletter mot det.
    3. Ingen aning du...
    4. Min sambo var med hela tiden. Han var med under ultraljudet, och han var med hela dagen för aborten. Enda gången han inte kunde vara med var inne vid operation, jag hade gärna haft honom med mig tills jag somnade.
    Jag sa innan att jag inte ville till uppvaket (behövs sällan dock) utan tillbaka till min sambo på rummet och det gick bra.

Min abort gick hur bra som helst. Jag tog dessutom ut min spiral och satte i en ny under narkosen så jag var nog sövd en stund länge. Var borta sammanlagt en halvtimme, om man räknar resan till och från OP.
    Allt gick verkligen jättebra och om jag behöver göra abort igen, Gud förbjude, så kommer jag inte att vara orolig.

Svar på tråden Frågor ang kirurgisk abort