• Anonym (öh)

För hård och elak?

Anonym (josi) skrev 2016-02-16 08:16:01 följande:

Om jag missar något inlägg och/eller missar att tacka någon så ber jag om ursäkt. Jag läser alla men minnet är inte vad det har varit så minsta lilla kan få mig att glömma något jag skulle ha svarat på.

Jag tror att det kan vara svårt att förstå hur skör jag är och hur hårt det tar på mig eftersom han sällan är med vid de tillfällena. Jag återhämtar mig fortare i total ensamhet då jag inte känner press (från mig själv) på mig att vara på ett visst vis.

Dock så har han visat att han kan vara med mig när det blir svårt så det kan hända att jag inte drar mig undan så ofta framöver. Om jag behöver att han bara ligger bredvid mig i sängen så gör han det, behöver jag att han får igång mig så gör jag det. Bara jag talar om vad jag behöver av honom.

Själv skulle jag aldrig orka med eller vara intresserad av någon som lider av psykisk ohälsa och där jag skulle behöva "bara ligga bredvid" eller "få igång" personen. Sköra människor tycker jag ska vara för sig själva tills de, eventuellt, blivit vid normalhälsa igen. 

Jag utgår från att du inte tar illa upp, eftersom du ju själv är mycket tydlig och rak i din kommunikation. 
Svar på tråden För hård och elak?