• Anonym (ledsen)

    Fortfarande rädd

    Har en grym förlossningsrädsla och redan innan jag blev gravid gick jag på samtal angående kejsarsnitt, vilket de sa att jag skulle få. Allt kändes bra till dess min psykolog (för andra saker) sa något i stil med "det kan du inte räkna med att få", vilket triggade igång en rädsla att de kan ändra sig angående kejsarsnittet.

    Nu börjar andra i mammagruppen prata mycket om förlossningen och jag mår så fruktansvärt dåligt bara av att lyssna på det. Varför kan jag inte bara acceptera att de inte har ett problem med detta.

    Mår jättedåligt och är rädd att sjukvården ska ändra sig, eller att någon redan ändrat i journalen.

    Har ringt mvc för att fråga vad det står i min journal men hon sa "ks bestämt med kvinnokliniken", står det så för att de bara litat på mitt ord eller har de dubbelkollat med kvinnokliniken tror ni?

  • Svar på tråden Fortfarande rädd
  • Anonym (Usch)

    Usch vad jobbigt men du får väl lita på det som står i din journal helt enkelt! Tog det lång tid att få igenom ett kejsarsnitt innan du blev gravid? Tänker själv göra något liknande om jag bestämmer mig för att skaffa barn

  • Anonym (ledsen)

    Jag tyckte inte det tog så lång tid, några månader typ... Om det är lång tid eller inte är kanske relativt. Om jag var gravid under den tiden hade det känts fruktansvärt långt.

    Sen träffades vi ju inte heller flera gånger i veckan, vill minnas att det handlade om 4-5 samtal, lite osäker.

    Tycker att det var det bästa sättet att lösa det på, hade aldrig vågat chansa och bli gravid innan ett löfte.

Svar på tråden Fortfarande rädd