Inlägg från: Anonym (Sent) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sent)

I vilken ålder anser du att du hade "mognat till dig"? (Vänder mig endast till er över 30.)

Några veckor före min 35-årsdag blev jag dumpad av en man som jag emigrerat för att få vara tillsammans med. Där och då insåg jag hur blåögd jag varit, samt var mina vänner och mitt hem fanns. Snart efter det träffade jag den man som jag fick mitt första barn med. Han var ingen vidare sambo men är en toppenpappa, så jag gjorde ett bra val där
    Jag klarade mig själv redan som 14-åring, men jag hade inte livserfarenhet nog att ta vettiga beslut eller hantera svårigheter på ett objektivt sätt då. Vid 35 hade jag mognat tillräckligt för att börja kunna utnyttja mina erfarenheter på ett vettigt sätt.

• Anonym (Sent)

Jag ska tillägga att redan vid 13 års ålder visste jag vem jag var och vägrade anpassa mig till andra, valde vänner utifrån vad JAG tyckte, inte vad andra tyckte osv. Men det var först när jag var runt 35 som jag började vara så pass säker och trygg i mig själv så att jag kunde utnyttja min integritet till fullo och inte någonsin (ish) luras att försöka försvara mig själv.

Svar på tråden I vilken ålder anser du att du hade "mognat till dig"? (Vänder mig endast till er över 30.)