Inlägg från: Kajsa NOS |Visa alla inlägg
  • Kajsa NOS

    Vuxna barn till psykopater

    Hej, Jag har länge önskat att få träffa andra som vet hur det är att ha tvingats leva med en förälder som är psykopat.

    För min del så har det varit pappa. Jag har inte haft någon kontakt på många år med honom och kommer se till att det förblir så.

    Sen jag slutade ha kontakt kunde jag börja pussla ihop mitt liv igen. Men vissa saker går inte att laga känns det som ibland.

    Jag skulle jättejärna vilja träffa andra, här på forumet eller på en kopp te och dela varandras livshistorier.

    Någon som känner detsamma?

  • Svar på tråden Vuxna barn till psykopater
  • Kajsa NOS

    Hej! Jag menar psykopat.

    Psykopati benäms som en personlighetsstörning.

    En psykopat saknar empati och känner ingen ånger. Omgivningen och människor behandlas som brickor i ett spel.

    Dom ljuger, är manipulativa och bryter ner människor i deras närhet. Det spelar ingen roll om det är deras man/fru, mamma/pappa eller barn.

    En psykopat går inte att ändra på. Hur gärna man än vill.. Jag är helt övertygad om att det bästa är att hålla sig så långt borta från dom som möjligt.

    Jag är tacksam för alla dessa år jag sluppit ha min pappa i mitt liv.

    Mina tankar går till alla de människor, som varje dag lever under samma tak med en psykopat, och som ännu inte kunnat eller vågat lösgöra sig ifrån dem.

Svar på tråden Vuxna barn till psykopater