Inlägg från: Anonym (lämnad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lämnad)

Fru otrogen efter snart tjugo år tillsammans

hej!

Jag var den som blev bedragen, alla visste det i slutet utan jag. När jag fick höra dom där orden ... jag har träffat en annan.,, det var som hela världen stannade och jag kunde inte höra eller känna något, jag blev bara helt tom. i början var jag helt i chock och mådde sämre än sämst, visst vi hade haft det upp och ned men vi hade varit tillsammans i 8 år. sen när jag väl började känna att nej, det här går inte, han vill jag aldrig se igen, ungefär som jag älskar dig men jag kan inte vara med dig. för mig så tog det 11/2 år innan vi hade separerat helt. allt från att huset var sålt och alla lån var uppdelade. under hela tiden så hade jag fått ha en jurist som fick hjälpa mig då exet bråkade om allt, fick inte hjälpa till med att göra i ordning huset inför visning, men fick senare SKIT för att jag inte hjälpte till.... ungefär i den vevan när jag gick till en psykolog och pratade just för jag inte mådde bra, så insåg jag hur vi hade haft det, att jag hade döljt för mig själv att en relation handlar mer om att en gång komma hem under dom sista fyra åren till en romatisk middag. det var viktigare för homom att vara ute och festa och bli så full att han kröp in i hallen  och spydde ner sig själv. Och sen skylla allt på mig när jag vaknade o blev förbannad. som sagt detta är bara en droppe o havet av hur manipulativ den människan har varit och hur mycket han tröck ned mig. 

Jag har sedan dess haft ett förhållande som tog slut förra sommaren och som bara varade mindre än ett år men det tror jag var en läxa, att det faktiskt finns snälla killar som man kan lita på och som gör en väldigt glad även om vi kanske inte var hundra för varandra. i samma veva som detta så bröt jag även kontakten med min mamma,
    Men några månader efter det träffade jag den där underbara killen som är lika lugn som en filbunke och det tar mycket till innan han blir arg.
    så jag har inte alltid haft det lätt men jag har för första gången på kanske 10 år haft lugn o ro i kropp och själ som jag aldrig har haft förut trots jag har förlorat bästa kompisar, familj och vänner. 

Trots allt det så är jag jäkla lycklig i dag. så för min del så vann jag jackpot för jag hade aldrig kunnat lita på honom, men om du tror att ni kan komma över det här så kör på men finns det något i magen som säger emot dig, så kommer ni bli lyckligare isär, livet är för kort för att må dåligt. det är det enda rådet jag kan ge dig, att lyssna på magen. resonerar lite om man verkligen är lycklig och har en bra relation så ska man inte söka sig till andra.

Svar på tråden Fru otrogen efter snart tjugo år tillsammans