• Hustru

Fru otrogen efter snart tjugo år tillsammans

Inlägg med drabbade män och otrogna fruar får alltid mindre uppmärksamhet, skulle vilja veta varför?

Jag är kvinna och har varit otrogen, vill inte glorifiera detta men med min man händer inget. Jag har påpekat att jag vill bli uppvaktad och åtrod men inget händer. Jag fixar middagar och även små resor. Det uppskattas men inte så att han drar ut stolar, bär väskor eller visar gammaldags gentlemannaskap. Han borde veta att jag tycker om det efter snart 30 år. När man då blir uppvaktad faller man lätt.

Säger inte att det är så hos TS men många män märker inte när förhållandet är på väg utför, eller vill inte märka.

• Hustru
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-02-24 08:36:28 följande:

Ok, du har vatit otrogen och tänker att detts borde få din man att uppvakta dig?

När min fru var otrogen dog mina känslor helt. Att uppvakta henne var det sista jag ville. Ta mitt liv däremot, det övervägde jag faktiskt. Och jag är inte den superkänsliga typen direkt.

Spelar ingen hur du försöker rättfärdiga din otrohet. Det där du som borde lämnat förhållandet när du inte längte trivdes.

Du vet inget om mitt liv eller äktenskap, utan drar slutsatser. Han har sitt bagage och jag har aldrig påstått att jag gjort rätt! När min man var otrogen kämpade jag för att hålla ihop familjen och lyckades, någonstans ville jag ha kred för det. Om jag sedan10-15 år senare blir uppvaktad och känner mig bättre så är det mitt samvete.
  • Hustru
    Anonym (varit där) skrev 2016-02-24 21:52:22 följande:

Är det därför du i tråd efter tråd rättfärdigar både din egen och andras otrohet och alltid utan undantag förespråkar att den otrogne ska förlåtas utan omsvep? Du kritiserar andra för att vara oförstående och dömande men inser tydligen inte hur ensidigt din egen sk förståelse är.

Nej, jag rättfärdigar inte och jag tycker inte att otrohet är ett optimalt sätt. Jag skulle aldrig uppmuntra andra till otrohet. Jag trodde inte heller att jag någonsin skulle vara otrogen, men jag har ändrat mig. För någon som inte varit där jag varit så är detta nog ännu svårare att förstå än för mig. Jag har ältat detta tro mig. Men ett äktenskap består av mer än sex, vilket många av moralisterna inte verkar förstå,.
  • Hustru
    Anonym (varit där) skrev 2016-02-24 23:29:08 följande:

Jag skrev inte uppmuntra, jag skrev rättfärdiga, och det är precis vad du gör.

Självklart är alla som inte anser att otrohet är ok under några "omständigheter" är givetvis moralister.... jag undrar vad det då gör dig till? Om de som inte håller med dig är moralister, vad är dess motpol (du) då? Omoralisk? Moralbefriad?

Ja ett förhållande består av mer än bara sex, den består av flera komponenter som hålls samman av förtroende, ärlighet, respekt och kärlek, synd att du inte verkar förstå det.

Jo jag förstår det nog, men alla dessa ord är subjektiva och betyder inte samma sak för alla människor i alla lägen. Om du hade känt till min historia så hade du högljutt skrikit stanna inte kvar en minut. Men vi kravlade oss ur det hålet med precis de värdeorden, men sedan blev det obalans igen och respekten försvann men inte förtroendet. Kärleken finns där fats väl inpackat. Det är bara människor jag älskar som gör att jag kan gråta.

Jag kan också vara moralist och har blivit kallad moralisk i andra lägen. Men sex har för mig lite med moral att göra utan med fysisk njutning. Jag går på massage för att få fysisk njutning, jag träffar min älskare för att få sexuell njutning. Jag umgås med min man för mental njutning! Det är moral för mig att inte lura min man på pengar - svårt i och för sig för jag har mer :)
  • Hustru
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-02-25 09:02:54 följande:
    Tycker din man också att sex inte har med moral att göra? Att bedra är något man gör mot någon. Inte något som bara rör en själv.
    Ja, det är jag ganska säker på. Jag har tidigare känt mig otroligt sviken eftersom han inte ville ha sex med mig. Samtidigt som han förklarat att han älskar mig och vill leva och bli gammal med mig.  
    Vi kanske framför allt bedrar oss själva!
  • Hustru
    Anonym (varit där) skrev 2016-02-25 16:21:58 följande:

Fast nu handlar det ju inte bara om vad du tycker utan om vad ni båda tycker om att du har sex med andra, man är två i ett förhållande.

Jasså är man två, hade jag ingen aning om! Jag älskar med mig själv!
  • Hustru

Med moralpoliser och moralister syftar jag på de som tror att det alltid är svart och vitt ich att det inte finns gråzoner. Om du hade läst noggrant så ser du också att jag skriver att det inte är den optimala vägen med otrohet. Men helt klart är att förhållanden är olika och att människor gör olika. Har också skrivit att jag hade en helt annan syn tidigare. Beslutet att hitta en sexuell relation utanför äktenskapet har varit långt och är inte något spontant.

Jag har tidigare förklarat för min man att jag inte är glad och nöjd i vårt förhållande och att sex är en del av detta, jag har sagt att vi inte har ett äktenskap enligt min definition. Han tystnar och blir ledsen men eftersom jag inte tänker hänga ut honom mer här kan jag inte skriva om vad han har gjort. Han vill bara inte bli ensam!

En relation till en älskare är komiskt nog för mig mycket ärligare, det finns inga tabun att prata om, just för att man har den relation man har. Inga krav, viktigt också att man är överens med syftet av sin relation.

Ser man på all statistik om otrohet vet jag att jag inte är ensam, där med inte sagt att jag är i majoritet!

• Hustru

Tycker du är klok och resonerar rätt. Sedan ska du inte spilla möjligheter på att träffa och att dejta, brukar vara bra för egot om man fått en käftsmäll. Men njut av datinglivet innan du förhastar dig i något. Dejta inte heller som hämnd utan just bara av den anledningen att det är mysigt bekräftelse och att man duger till.

Svar på tråden Fru otrogen efter snart tjugo år tillsammans