Inlägg från: Lurefix |Visa alla inlägg
  • Lurefix

BF november 2016

Jag är gärna med här fick mitt första plus för 9 dagar sedan är forfarande i chock. Hade tappat tron på att jag kunde bli gravid men vårat mirakel kom som ett brev på posten. :) enligt kalendern går jag in i vecka 6 men tror jag hade senare ÄL så tror jag går in i vecka 5 egentligen. Jag var på ett tidigt VUL i torsdags då jag hade sådan fruktansvärd värk men allt såg normalt ut men ännu såg man ingen plutt.

Jag plussade på Bim-4 och är alltså beräknad i början på november :) (superglad/nervös)

• Lurefix

Är det någon mer än mig som upplever strålningar i underlivet typ rakt upp svårt att förklara. Eller någon som kanske vet vad det jan bero på. Känns typ som när man har mens och det verkligen ilar till fast nu är det mer obehagligt än smärtsamt när det kommer..

• Lurefix
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-03-11 20:20:52 följande:

Kände samma för ca 2 veckor sedan! Mycket obehaglig känsla som det knappt går sätta fingret på. Det gick över för mig, hoppas det släpper för dig också! Känns obehagligt men är helt normalt på alla sätt :)

Tack för att du tog dig tiden att svara :)

Vad skönt att det släppta för dig och hoppas att du slipper det helt. Förhoppningsvis är det inget farligt men man blir ju så orolig. Tror jag har mer "symptom" på att något är fel än att jag är gravid :/
  • Lurefix
    Norrlänning86 skrev 2016-03-12 05:45:22 följande:

Jag kan känna mig väldigt öm i underlivet som när jag har mens så det är lite obehagligt :(

Det är som sagt säkert inget farligt jag var så orolig igår så jag läste runt lite (sånt man inte ska göra när man är orolig) men såg en spekulation på att det kan vara nervsignaler från livmodern som växer och trycker därför på andra nerver (?) jag är mest orolig för MF då jag haft problem att bli gravid fick göra VUL nr 2 i veckan då såg man fostersäcken men från beräkningarna var jag mycket tidigare isf än vad jag trott och mitt HCG var lite väl lågt för att vara i v.5/6 så ska tillbaka och se igen om en vecka om det har växt eller om det är en avstannad graviditet, ber till gudarna att inget är fel :(

Jag hoppas ditt ömma går över snart!
  • Lurefix
    vanjastina skrev 2016-03-15 07:12:35 följande:

Någon mer än jag här som är vegetarian? :) Jag är demivegetarian, dvs förutom vegetarisk kost så äter jag ägg, mjölk och fisk. Jag tränar relativt mycket också så man blir ju lite nojig att man inte får i sig allt som man behöver/att man tränar för hårt/äter för lite nu när man är gravid. När jag var gravid med min dotter så åt jag kött också så då var jag inte så nojig gällande det ;p

Här har du en till vegetarian fast till skillnad från dig är jag lakto-ovo-vegetarian så min största rädsla är att inte få i mig tillräckligt med kalcium och omega men ska ta upp detta på inskrivningen då jag såg något om dietist för special kost. Detta blir mitt första barn :)
  • Lurefix
    Numm3r tre skrev 2016-03-18 17:45:52 följande:

Hej! Hoppar in här förvirrad och chockad men tydligen gravid.

Fick en ängel i januari i v 22 och nu på efterkontrollen ser gynekologen en ny graviditet ska tillbaka under nästa vecka för att ev kunna tidsbestämma den och se så allt fortskrider som det ska Men troligtvis bf i början av November om allt går bra.

Vi väntar fortfarande på obduktionssvaren vad som hände vår ängel men kommer troligtvis aldrig att kunna njuta av graviditeten efter allt vi varit med om.

Vill börja med att beklaga sorgen ????

Välkommen hit och jag förstår din rädsla vi är nog alla rädda mer eller mindre när man längtar så mycket även fast jag kanske aldrig i min vildaste fantasi kan förstå vad ni känner och går igenom med erat bagage men försök och se det som att alla graviditeter är olika och har olika öden. Kanske är det eran ängel som återvände ???? Önskar dig verkligen all lycka
  • Lurefix

Usch vad hemsk det blev med alla frågetecken det ska ju vara blommor och hjärtan :/

• Lurefix

Angående clearblue digital med veckoindikator kan jag säga att ni absolut inte ska lita på dem!!

Jag testade 10 dagar efter jag fick 2-3 och fick fortfarande 2-3 jag bröt ihop och grät för enligt bf var jag i vecka 6+ har suttit och mått så dåligt i en vecka nu och befarat det värsta och inte känt symptom osv osv.. Var på återkontroll Idag på VUL för tidigare blödning och magvärk och hade befarat det värsta..

Jag fick istället mötas av ett starkt hjärtljud och en liten böna som vuxit normalt enligt läkare och HCG låg också i kurvan för mina veckor så det vara med glädjetårar jag lämnade kliniken idag. Blir mitt första barn efter många års kämpande. Är så lycklig just nu och vill bara ge hopp till er som sitter i samma båt. Nu hoppas vi det går hela vägen :)

• Lurefix
    Hilda86 skrev 2016-03-21 22:35:48 följande:

Åh nu gav du mig lite hopp att clearbluetestet inte alltid stämmer, trots blödning och värk!! Ska på vul imorgon och känner nu att det finns en gnutta hopp ändå

Kan tillägga att jag testade mig senast i torsdags och idag sa läkaren att allt såg normalt ut och överrensstämmer med tidsskedet. Jag har verkligen mått dåligt innan har inte kunnat jobba äta sova och bara googlat och läst befarat det värsta läst kring testen och många säger ju samma men självklart tar man ju bara till sig skräckexempelna. Jag kan även tillägga att jag plussade innan bim så jag vet inte varför det ej gett utslag men som sagt håll modet uppe :)
  • Lurefix
    Bell13 skrev 2016-03-22 05:57:28 följande:

Fick lite rosa på pappret nu och det brukar ju betyda att det är kört för min del hur var det för dig kom det riktigt blod eller var det bara som blodblandat slem/flytning?

Jag hade också så i flera dagar men min läkare misstänkte sköra slemhinnor från urinvägarna och sedan sa hon att man kan få så i början för vissa delar av slemhinnan har inte vuxit igen ordentligt så det behöver inte alltid vara dåligt utgångsläge, och jag fick ju se min lilla bönas hjärta igår :) vill skänka dig hopp!
  • Lurefix
    Hilda86 skrev 2016-03-22 16:45:00 följande:

Jag har ju blött varje dag i en och en halv vecka, både brunt och rosa. Idag på vul så såg vi ett litet foster med tickande hjärta, däremot en vecka mindre än vi trodde, v 6 ist för 7. Så blödning behöver inte betyda något :) Sedan är det ju inga garantier för fortsättningen såklart men jag är nöjd just nu :)

Vad kul för dig! :)
  • Lurefix

Är det någon som vet vad man kan göra mot sin förstoppade mage? Tidigare erfarenheter, husmors tips mm...

• Lurefix

35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11

20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11

Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11

Lurefix 28år - Stockholm - första barnet - BF 7/11

preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11

Idetenklabordetvackra 30år - Falköping - första barnet - bf 13/11

lindathe, 36 år-Avesta -tredje barnet- bf 14/11

monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11

Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11

36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11

DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11

Matl - 30 år - Sundsvall - Tredje barnet - BF 19/11

Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11

LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11

mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca)

Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11

22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11

879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11

anonym (30/11) - 21 år - västerås - första barnet - BF 30/1

Zebra89 - 26år - Örebro - första barnet - BF 27/11

• Lurefix

35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11

20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11

Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11

Lurefix 28år - Stockholm - första barnet - BF 7/11

Vainilla 29 år - Malmö - andra barnet - BF 8/11

preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11

Idetenklabordetvackra 30år - Falköping - första barnet - bf 13/11

lindathe, 36 år-Avesta -tredje barnet- bf 14/11

monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11

Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11

36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11

DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11

Matl - 30 år - Sundsvall - Tredje barnet - BF 19/11

Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11

LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11

mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca)

Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11

22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11

879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11

anonym (30/11) - 21 år - västerås - första barnet - BF 30/1

Zebra89 - 26år - Örebro - första barnet - BF 27/11

• Lurefix
    vainilla skrev 2016-03-31 11:49:27 följande:

Kunde in kopiera. Är det någon som vill va gullig o lägga till mig på listan.?

29 år - Malmö - andra barnet - BF 8/11

La till dig :)
  • Lurefix

Ni som haft mamma Mia på söder i Stockholm får man göra UL på sin inskrivning eller måste man säga till om det i förväg?

• Lurefix

Lämnar tråden då vårat barn inte längre visade någon hjärtaktivitet på ul hos bm. Både jag och min partner är helt knäckta och befinner oss i stor sorg. Önskar er alla ett stort lycka till

Svar på tråden BF november 2016