Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

BF november 2016

Köpte två st digitala idag. Ska ta det ena imorgon och hoppas det visar 2 till 3 v och det andra ska jag ta nästa vecka för då bör det ju stå 3+ kommer inte bli lugn annars. Det enda jag tänker på är att det inte ska utvecklas normalt. Bokade tid för ett tidigt ul idag, den 7 april får jag komma.

Emmissara skrev 2016-03-09 14:10:34 följande:

Kunde inte låta bli att ta ett test i morse (har typ 12 sånna här kvar) bara för att se hur stegringen har varit, fick ju gravid 2-3 på ett digitalt i söndags men tycker ändå detta är fashinerande

• Bell13
    8295 skrev 2016-03-09 15:53:13 följande:
    Jag får gott vänta tills april jag med för ul, då är jag dock i v19-20.

Tänk positivt och stressa inte, det lär gå bara bra
    Jag bokar ett tidigt privat för jag vill se så att allt står rätt till
  • Bell13
    Sajocawa skrev 2016-03-09 19:56:31 följande:
    Visst hade du också fått missfall? Jag har också bokat in ett tidigt ultraljud för jag vill inte "vara gravid" så länge som sist utan att ens vara gravid... Behöver bara veta att det blir något denna gång, sen kan man andas ut igen..
    Ja ett missfall och en missed abortion. Bara därför jag vill kolla så det finns hjärtslag och normal storlek på fostret.
    Får komma den 7 april och är då 8+1
  • Bell13

Gjorde ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 v bör jag bli orolig? Ska vara ca 4+1 idag. Är 15 dagar efter ägglossning idag.

• Bell13
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 06:58:18 följande:

I min förra graviditet sa det digitala gravid 1-2 när jag va på 4+0. Kanske vänta en vecka och ta ett nytt då? Kram

Tänkte göra så och om det inte hoppat till 2-3 bli orolig först då. Tack för svaret känner mig lite lugnare av det.
  • Bell13
    Sajocawa skrev 2016-03-10 08:13:52 följande:
    På äl+13 fick jag Inte gravid på digital, på äl+14 fick jag 1-2 veckor. Det handlar ju lite om när ägget fäst, och jag vet att mitt ägg fäste mycket senare den här gången än förra (då fick jag 1-2 veckor på äl+11).
    Du behöver inte oroa dig, det är ju därför dom garderar med att skriva 1-2, 2-3 veckor istället för att skriva exakt 1 vecka, 2 veckor eller 3 veckor för det blir för svårt att mäta så exakt..
    Tack för ditt svar. Ska ta det lugnt och försöka att inte tänka på det mer nu
  • Bell13
    angieelander skrev 2016-03-10 10:20:10 följande:

hej har fortfarande inte blivit tillagd i FB-gruppen är på 4+6 idag och är ett vrak. inga symtom förutom ryggont vilket man läst är ett "tecken" för missfall.. ska ringa MVC och kolla om man ev kan betala för tidigt vul kommer bli galen annars.. är verkligen ett "stressmonster" stressad dygnet runt och kan knappt sova. hur är det med er?? kram

Hej, det går ej att se nåt i princip så tidigt. Varför tror du att missfall är på gång
  • Bell13
    angieelander skrev 2016-03-10 10:33:47 följande:
    hej jag vet inte känns bara så, orolig och har inte direkt några symtom, samt att jag känner mig precis som jag brukar innan mensen sätter igång.. känns bara som att nått är fel :( borde det inte synas kring vecka 7-8? har inskrivning 22/3 är i vecka 7 då...
    Om det borde synas i v 7? Nej det gör det ju inte. Mitt första barn fick jag kula på magen i v 15
  • Bell13
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 11:08:19 följande:

Ni som har barn sedan innan, har ni då tittat vad "kinesiska almanackan" sagt att det blir för kön? Och har det stämt? Stämde på mig sist och stämt på två vänner. Enligt den blir det en pojke nu, SJÄLVKLART spelar kön ingen roll men vi kommer ta reda på vad det är då vi är nyfikna av oss. :) och blir såklart lika glada oavsett vad det blir, friskt är ju det viktigaste.

Man tar sin ålder när man blev gravid och månaden för befruktning så "säger den" pojke eller flicka.

Kollade det förra gången och då sa den pojke och nu flicka ska ta reda på könet på det stora ultraljudet
  • Bell13
    Mrs R skrev 2016-03-10 12:56:45 följande:
    Bell13 skrev 2016-03-10 12:20:43 följande:

Om det borde synas i v 7? Nej det gör det ju inte. Mitt första barn fick jag kula på magen i v 15

Jag tror du menade om graviditeten syns på ultraljud i vecka 7? För då bör du kunna se en liten böna med tickande hjärta.
    Haha jag som är lite korkad klart hon menade på ul fattade inte det
Svar på tråden BF november 2016