• Vendela75

    Äldre mammor, vad hade ni för resultat på KUB-testet?

    Hej alla kloka!

    Jag är 40 år och vi fick igår besked att vi väntar tvillingar.. :)

    Vi fick reda på det via KUB-testet, och det är egentligen det jag vill fråga om.. Båda hade ca 320 i risksiffra, och dom sa att det var en 'bra siffra för min ålder'

    Men såhär i efterhand känns det inte så jättebra när skillnaden mellan låg/hög ligger på 200, så jag är lite kluven hur jag ska gå vidare, då jag vet att testerna kan vara en risk, och jag får känslan att den där sprutan ger de bara till riktiga riskfall, men jag ska fråga.

    Så min fråga är: Vad hade ni för siffra, och vad hade ni gjort i mitt ställe?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Äldre mammor, vad hade ni för resultat på KUB-testet?
  • Vendela75
    Curlingmorsan skrev 2016-02-23 15:27:16 följande:

    Jag är 37 och fick 1:3500. Fick fråga om svaret då BM bara sa att det var bra.


    Oj, det var ju jättehög siffra, grattis. :)
  • Curlingmorsan
    Vendela75 skrev 2016-02-23 15:31:34 följande:
    Oj, det var ju jättehög siffra, grattis. :)
    Ja så bra så jag är orolig att hon räknat fel på nåt sätt. Men hoppas inte det!
  • Vendela75
    Curlingmorsan skrev 2016-02-23 15:47:27 följande:
    Ja så bra så jag är orolig att hon räknat fel på nåt sätt. Men hoppas inte det!
    Nej det får man ju verkligen hoppas, men det tror jag inte. :)
  • Vendela75
    Cleo1 skrev 2016-02-23 16:19:59 följande:

    Är 41,fick 1/14000

    Vad sa de drog ner?


    Hm, det sa dom faktiskt inte utan när jag frågade om siffran sa dom att det var bra och det är i stort sett omöjligt att komma upp i tusental om man är 40 eller mer. Jag måste nog undersöka detta närmare...

    Tack för svar!
  • Cleo1

    Ja gör det.Och grattis till tvillingarna! Har ett par två åringar hemma,meddela,lycka till!

  • Vendela75
    Cleo1 skrev 2016-02-23 17:06:54 följande:

    Ja gör det.Och grattis till tvillingarna! Har ett par två åringar hemma,meddela,lycka till!


    Tack! <3
Svar på tråden Äldre mammor, vad hade ni för resultat på KUB-testet?