• AnonymaElinan

    Bf+1. Följas åt vi som passerat den gyllene dagen? ????

    Hej!

    Nu sitter man här och hade bf igår (4/3) och var vore inte bättre än att följas åt nu tills de lilla vill ploppa ut? ???????? så är det fler som nu passerat förbi det gyllene datumet och väntar med iver?

    Jag har energi till max och fördrivit tiden med två raska promenader idag. Känner inte förvärkar utan bara strålningar nedåt... Någon som vill va med och är i samma sits? ????

  • Svar på tråden Bf+1. Följas åt vi som passerat den gyllene dagen? ????
  • linnn89
    AnonymaElinan skrev 2016-03-05 17:33:01 följande:

    Hej!

    Nu sitter man här och hade bf igår (4/3) och var vore inte bättre än att följas åt nu tills de lilla vill ploppa ut? ???????? så är det fler som nu passerat förbi det gyllene datumet och väntar med iver?

    Jag har energi till max och fördrivit tiden med två raska promenader idag. Känner inte förvärkar utan bara strålningar nedåt... Någon som vill va med och är i samma sits? ????


    Hej

    Här är en till :) hade bf 3/3
    Just nu har jag sammandragningar o sega flytningar....

    Är det ditt första ? För mig blir det tredje men är väldigt rädd för riktiga värkar/förlossning
  • AnonymaElinan

    Jasså! Har du gått över mycket med de andra? Detta är min första. Är du rädd för dom? Jag längtar efter som! Fast jag har iofs aldrig varit med om dom. Kanske därför ;)


    linnn89 skrev 2016-03-05 20:12:35 följande:

    Hej

    Här är en till :) hade bf 3/3

    Just nu har jag sammandragningar o sega flytningar....

    Är det ditt första ? För mig blir det tredje men är väldigt rädd för riktiga värkar/förlossning


  • linnn89
    AnonymaElinan skrev 2016-03-05 21:52:22 följande:

    Jasså! Har du gått över mycket med de andra? Detta är min första. Är du rädd för dom? Jag längtar efter som! Fast jag har iofs aldrig varit med om dom. Kanske därför ;)


    Nej med min andra födde jag bf -5 ;) men med första bf+10

    Man glömmer ju allt när man får sin bebis i famn men är bara lite nervös om hur jag kommer att hantera värkar denna gång. Det har gått bra innan ...Många säger att trean är helt annorlunda därför blir jag skrämd :/
    Har du sammandragningar? Fast det kanske är inte vanligt att man får det som förstföderska.
  • AnonymaElinan
    linnn89 skrev 2016-03-06 02:45:14 följande:

    Nej med min andra födde jag bf -5 ;) men med första bf+10

    Man glömmer ju allt när man får sin bebis i famn men är bara lite nervös om hur jag kommer att hantera värkar denna gång. Det har gått bra innan ...Många säger att trean är helt annorlunda därför blir jag skrämd :/

    Har du sammandragningar? Fast det kanske är inte vanligt att man får det som förstföderska.


    Ja och jag vet ju inte hur något känns och de är så overkligt allting så är knappt nervös (än). Jasså borde inte det bli enklare och enklare för varje barn? :P

    Jag tycker det är svårt att veta vad jag egentligen har för känningar. Magen blir ju väldigt ofta hård så de kanske är de som är sammandragningar? Haha..

    Hur har du det Idag? Har sovit 10 timmar inatt (och vaknat till några gånger och gått på toa då) så är verkligen utvilad. :D
  • NinanaMama

    Jag hade också BF 3/3. Och är helt soffliggandes på grund av foglossning (skulle ligga i sängen med kommer inte upp ur den längre >_<) Har inte heller haft några förvärkar eller sd, tror jag. Är så beredd på att gå över två veckor och bli igångsatt då ALLA gravida i min släkt gör det. Känns som jag har gjort alla hemmaprojekt jag klarar av här hemma, aldrig har jag haft det så välsorterat här hemma Så det blir nog ännu en dag framför youtube på tvn och ljudböcker i mobilen. Kan inte sitta vid min bästa dator för då sväller benen som stockar och då får jag inte på mig byxorna, jag ska på dop om några dagar om jag inte har fött så jag behöver vara byxredo :p

    Tips på att sluta tänka/längta som en galning till förlossningen? Jag blir verkligen galen på mig själv!

  • AnonymaElinan

    [quote=76413838][quote-nick]NinanaMama skrev 2016-03-07 08:45:11 följande:[/quote-nick]Jag hade också BF 3/3. Och är helt soffliggandes på grund av foglossning (skulle ligga i sängen med kommer inte upp ur den längre >_<) Har inte heller haft några förvärkar eller sd, tror jag. Är så beredd på att gå över två veckor och bli igångsatt då ALLA gravida i min släkt gör det. Känns som jag har gjort alla hemmaprojekt jag klarar av här hemma, aldrig har jag haft det så välsorterat här hemma Så det blir nog ännu en dag framför youtube på tvn och ljudböcker i mobilen. Kan inte sitta vid min bästa dator för då sväller benen som stockar och då får jag inte på mig byxorna, jag ska på dop om några dagar om jag inte har fött så jag behöver vara byxredo :p

    Tips på att sluta tänka/längta som en galning till förlossningen? Jag blir verkligen galen på mig själv![/

    Usch det låter mindre kul! Jag kan åtminstone röra på mig. Måste va påfrestande :/ nej men det är väl att försöka acceptera att det kommer gå över ett tag till och har man väntat i 9 månader så går väl några dagar tills;) jag har också inplanerat saker att göra dag för dag och det hjälper!

    Fick min första förvärk idag, men de hände bara en gång! Snart bf.+4 woho! Någon mer?

  • NinanaMama

    Anonymaelinan- ja jag försöker köra nedräkning till Bf+14 istället, bara nio dagar dit och man behöver inte gå längre än så här idag sov jag i princip bort heela dagen! Jätteskönt att man äntligen kan sova ordentligt? Femtioelva toabesök under nätterna men visst sover man kanske har något med att halsbrännan har försvunnit :p och sen åt jag en burk med ananas, det var skitäckligt och har inte hänt någoting kan jag tala om! :p

    Grattis till din förvärk jag är sjukt avis! Då har du säkert fler på g i dagarna som kommer

  • linnn89

    Mitt största problem att jag kan inte sovaaaaa och tycker att det är varmt och obekvämt ???? jag försöker att inte tänka men jag hoppas att jag inte blir igångsatt illafall. Bm skulle göra hinnsvepning om två dagar???? spännande...

    Jobbigt för dig att inte kunna röra dig men det är nog snart över . Är det ditt första barn?

  • NinanaMama
    linnn89 skrev 2016-03-08 03:07:12 följande:

    Mitt största problem att jag kan inte sovaaaaa och tycker att det är varmt och obekvämt ???? jag försöker att inte tänka men jag hoppas att jag inte blir igångsatt illafall. Bm skulle göra hinnsvepning om två dagar???? spännande...

    Jobbigt för dig att inte kunna röra dig men det är nog snart över . Är det ditt första barn?


    Ja det är verkligen hemskt när man inte kan sova, hade så i flera flera veckor jag med, hoppas din kropp hinner ställa om innan det är dags så du är någolunda utvilad till förlossningen!

    Nej jag vill inte heller behöva bli igångsatt.. Men samtidigt så skulle jag nog inte tacka nej till en igångsättning heller :p

    Ååh hoppas det funkar bra med hinnsvepningen! Va det något du specifikt bad om eller va det ett förslag ifrån din bm?

    Jajamen det är min första
  • hannis12345

    Här är en till som väntar o väntar...

    Hade bf 1 mars, så bf+7 idag.

    Har inga känningar, förvärkar el sammandragningar tyvärr.

    Är ute o går typ 2h varje dag - men inte ens d hjälper..

    På onsdag skall jag till bm, då gör dom ultraljud för att se om det tillräckligt med fostervatten för att gå en vecka till...

    Så seg väntan!!

Svar på tråden Bf+1. Följas åt vi som passerat den gyllene dagen? ????