• Fvp
    Äldre 7 Mar 11:18
    6560 visningar
    6 svar
    6
    6560

    mensvärk två månader efter förlossning

    Hej! Jag var idag fått mensvärk som en blixt från en klar himmel. Det va två månader sen jag födde barn och har inte haft några direkt smärtsamma sammandragningar i samband med amning som jag hört man kan få. Hade bara känningar några dagar efter förlossningen. Slutade blöda för ca 3-4 veckor sedan och har aldrig blött speciellt mycket. Hade sex för första gången för ett par dagar sen. Idag fick jag som sagt "mensvärk" ganska kraftig sådan, men inte så att jag inte överlever ;) Har fått tagit en panodil. Är det normalt? Har inte varit på efterkontroll än. Man blir ju så nojig att något ska vars fel :(

  • Svar på tråden mensvärk två månader efter förlossning
  • Äldre 7 Mar 11:48
    #1

    Kanske mens på g då? Man kan ju få det fast man ammar (vet inte om du gör det). Annars kan du ju boka tid för efterkontroll om du inte redan har det och fråga där.

  • Fvp
    Äldre 7 Mar 12:31
    #2
    Misscaswell skrev 2016-03-07 11:48:10 följande:

    Kanske mens på g då? Man kan ju få det fast man ammar (vet inte om du gör det). Annars kan du ju boka tid för efterkontroll om du inte redan har det och fråga där.


    Ja just nu känns det precis som att jag ska få mens! Värktabletterna hjälper inte något speciellt heller. Har innan jag blev gravid haft jätte jobbiga menstruationer med mycket värk och rikliga blödningar. Jag helammar och trodde inte det skulle komma igång förs jag slutat amma :) hade hoppas jag skulle slippa mens längre än såhär haha ;) jag har faktiskt efterkontroll i morgon, om nu mensen skulle komma kan man göra kontrollen ändå?
  • Äldre 7 Mar 13:50
    #3

    Jag fick tillbaka min mens 6 veckor efter fl fast jag ammade så det är inte omöjligt.

  • Äldre 7 Mar 18:54
    #4
    Fvp skrev 2016-03-07 12:31:44 följande:
    Ja just nu känns det precis som att jag ska få mens! Värktabletterna hjälper inte något speciellt heller. Har innan jag blev gravid haft jätte jobbiga menstruationer med mycket värk och rikliga blödningar. Jag helammar och trodde inte det skulle komma igång förs jag slutat amma :) hade hoppas jag skulle slippa mens längre än såhär haha ;) jag har faktiskt efterkontroll i morgon, om nu mensen skulle komma kan man göra kontrollen ändå?
    Tvek, det är ju en gynundersökning så det kan hända att blodet är i vägen liksom. Får du mens innan är det nog bäst att ringa och höra om de vill boka om.
  • Äldre 7 Mar 19:22
    #5

    Min första mens efter att jag fick barn var hemsk. Blödde massor och hade jätteont.

  • Äldre 7 Mar 21:19
    #6

    Jag fick mens exakt en månad efter jag fick min dotter o jag helammade också. Det kan bli så

Svar på tråden mensvärk två månader efter förlossning