• Äldre 11 Mar 10:31
    8089 visningar
    53 svar
    53
    8089

    Är du laglydig bakom ratten?

    Är du laglydig bakom ratten?
    Har du åkt på fortkörningsböter eller kanske ställt bilen på fel ställe och fått en rar lapp från en parkeringsvakt?
    Rösta och diskutera gärna i tråden Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du laglydig bakom ratten?
  • Äldre 11 Mar 10:51
    #1
    +2

    Ännu en fråga med 2 frågor efter varandra, där svaret betyder motsatsen!

    Är du laglydig bakom ratten? JA!
    Har du åkt på fortkörningsböter eller kanske ställt bilen på fel ställe och fått en rar lapp från en parkeringsvakt? NEJ!
    Efter man läst/tänkt detta är det nog lätt att kryssa i NEJ, utan att tänka på att man svarat "fel" om man utgår från att det är fråga 1 man ska besvara...


    Är du laglydig bakom ratten? NEJ!
    Har du åkt på fortkörningsböter eller kanske ställt bilen på fel ställe och fått en rar lapp från en parkeringsvakt? JA!
    Efter man läst/tänkt detta är det nog lätt att kryssa i JA, utan att tänka på att man svarat "fel" om man utgår från att det är fråga 1 man ska besvara...

    Ja, jag vet att det är på skoj, men eftersom det verkar vara praxis att man har 2 frågor i frågan, och att det inte är samma svar på båda, så ber jag er att tänka till...

    Kan man skriva:

    Brukar du bryta mot lagar och regler när du är bakom ratten?
    Har du åkt på fortkörningsböter eller ...

    Eller möjligtvis:
    Är du laglydig bakom ratten?
    Är du en sådan som aldrig åker på fortkörningsböter eller...


     


    Iallafall om man är ute efter att ge folk en chans att svara som de tänker.
    Eller är det jag som är ovanligt trög?

  • Äldre 11 Mar 10:59
    #2

    Sköter mig rätt bra. Kan köra lite fort ibland (fått nån böter vid kamera) men då bara på bra landsvägar eller på motorvägen. Skulle aldrig klara för fort i samhälle eller utanför skolor och så. Parkering är jag noga med då det blir så j-la dyrt.

  • Äldre 11 Mar 11:36
    #3

    Nä knappast kör typ alltid för fort åkt på fortkörningsböter 2 gånger men klarat
    körkortet precis vilket får ses som ren tur .

    Parkeringsböter har jag fått i stycken


    Hanna fartdåren persson
  • Äldre 11 Mar 12:14
    #4
    Forumvärd skrev 2016-03-11 10:31:16 följande:
    Är du laglydig bakom ratten?
    Alltid. Kör alltid efter hastighetsbegränsningarna på skyltarna till mina medtrafikanters bedrövelse.
    Forumvärd skrev 2016-03-11 10:31:16 följande:
    Har du åkt på fortkörningsböter
    Ja.
    Forumvärd skrev 2016-03-11 10:31:16 följande:
    Har du ... ställt bilen på fel ställe och fått en rar lapp från en parkeringsvakt?
    Ja.

  • Äldre 11 Mar 13:01
    #5

    Jag parkerade bilen på rätt ställe. Fast vid fel tid.

    Å så ser jag till att hålla under 4 promille när jag kör på allmänna parkeringsplatser.


    What has four legs and an arm? A happy pitbull...
  • Anonym (tut tut)
    Äldre 11 Mar 13:28
    #6

    Kör alltid inom hastighetsbegränsningen utanför skolor och andra liknande ställen. På landsväg och motorväg kör jag alltid för fort om inte trafiken hindrar mig eller väglaget..
    Har aldrig fått fortkörningsböter men däremot ett par parkeringsböter men då för att biljetten har gått ut, har aldrig parkerat fel som gett mig böter. Har haft körkort i 12 år..

  • Anonym (Duff)
    Äldre 11 Mar 14:29
    #7

    Lite för fort ibland kanske men oftast nykter.

  • Anonym (K)
    Äldre 11 Mar 14:45
    #8

    Inom tätort håller jag hastigheten men på landsväg/motorväg kan jag dra på 10-20 km över hastighetsbegränsning.

  • Anonym (30+)
    Äldre 11 Mar 15:31
    #9

    jag älskar att köra fort och mycket av våra vägar tillåter höga hastigheter, däremot har jag klarat mig från böter, men det är mest för att jag är en ögontjänare. Kamera = bromsa. Dagens bilar och tomma motorvägar i Sverige möjliggör lätt farter på mer än 30? över angiven hastighet.

  • Äldre 11 Mar 15:41
    #10

    Håller alltid hastigheten i tätbebyggt område, landsvägar och motorväg oftast 10-20 för fort, klarat mig undan fortkörningsböter. Kan inte riskera att bli av med körkortet då jag behöver det på jobbet, inget körkort=byta tjänst.
    Parkeringsböter har jag fått en hel drös tyvärr

Svar på tråden Är du laglydig bakom ratten?