Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Hur länge ammade ni?

Jag bryr mig inte om hur andra gör. Själv ammade jag i 18 månader. Det kändes rätt att sluta då - jag kände mig "klar" helt enkelt. Då var vi nere i två amningar om dagen sedan ett par månader.

• Mrs Moneybags

Jag bryr mig inte om hur andra gör. Själv ammade jag i 18 månader. Det kändes rätt att sluta då - jag kände mig "klar" helt enkelt. Då var vi nere i två amningar om dagen sedan ett par månader.

• Mrs Moneybags
    Anonym (S) skrev 2016-03-15 11:41:51 följande:

Glömde skriva att för mig är amningen så otroligt mycket mer än bara mat. Det ger mig och mina barn en närhet som jag har svårt att tänka mig att vi skulle kunna känna med flaskmatning. Därför jag kan tänka mig amma till två års ålder.

Jag känner samma sak och var förvånad över att det var så mycket större än jag hade trott innan. Jag hade planerat att helamma i 6 månader och sedan fasa ut rätt fort. Men det kändes verkligen att amningen behövdes när jag började jobba för att återanknyta när jag kom hem från jobbet osv. Jag tror inte jag hade haft den relation jag har med sonen idag om jag inte hade ammat så länge... 

Intressant det där. 
Svar på tråden Hur länge ammade ni?