• Familjeliv

    De 15 vanligaste tecknen på att du kan vara gravid

    De 15 vanligaste tecknen på att du kan vara gravid
    Ibland är symptomen så vaga att det är svårt att koppla ihop dem till graviditet. Vi har listat de vanligaste.

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden De 15 vanligaste tecknen på att du kan vara gravid
  • Lekamedbild1

    Okej har en fråga^^

    10/15 av dessa symtom stämmer på mig men kan det ske så fort?

    Jag hade mens 24 - 28 februari och slutade då med mina p-piller som jag tagit i två år.

    Jag och min kille har sedan dess älskat var tredje dag, finns det chans att jag blivit gravid trots att jag nyss slutade med p-pillrerna? Kan det vara symtom på att jag slutat med dem och fått igång ägglossningen? Någon som vet?

    Är 21 år gammal och killen är 25 år

  • Iowhannah
    Lekamedbild1 skrev 2016-03-16 07:22:20 följande:

    Okej har en fråga^^

    10/15 av dessa symtom stämmer på mig men kan det ske så fort?

    Jag hade mens 24 - 28 februari och slutade då med mina p-piller som jag tagit i två år.

    Jag och min kille har sedan dess älskat var tredje dag, finns det chans att jag blivit gravid trots att jag nyss slutade med p-pillrerna? Kan det vara symtom på att jag slutat med dem och fått igång ägglossningen? Någon som vet?

    Är 21 år gammal och killen är 25 år


    Klart du kan bli gravid så snabbt! Min mamma blev gravid två veckor efter pillerstopp. En del har väldigt lätt för att bli gravida.

    Dock är jag skeptisk till att dina symptom är pga graviditet, det är nog troligare att kroppen ställer om sig till normalläge igen.
  • parentesen

    Kyssarna jag fick skakade redan tidigt plötsligt illa! Är kvinnan hormonkänslig, kanske hon inte alls vill ha sex på ett helt år och det blir dåliga konsekvenser för relationerna, faktiskt är det oftast så!

    Använd inte mini-piller eller hormonspiral: Dessa har förstört många relationer och det har ju kostat mycket skada på olika sätt.

    En separation kostar minst 1 miljon de närmast följande åren...

  • parentesen

    Kyssarna jag fick smakade redan tidigt plötsligt illa! Är kvinnan hormonkänslig, kanske hon inte alls vill ha sex på ett helt år och det blir dåliga konsekvenser för relationerna, faktiskt är det oftast så!

    Använd inte mini-piller eller hormonspiral: Dessa har förstört många relationer och det har ju kostat mycket skada på olika sätt.

    En separation kostar minst 1 miljon de närmast följande åren...

Svar på tråden De 15 vanligaste tecknen på att du kan vara gravid