• Anonym (Mamman)

    Ex's tjej hindrar kontakt mellan mig och sonen min

    Hej jag vet inte riktigt om jag har rätt igenligen att bli förbannad men jag är väldigt förbannad just nu. Mitt ex ny tjej begränsar min kontakt med min son. Jag och exet gjorde slut i somras. Vi har bestämt att vi ska ha sonen varannan vecka. Vi hade kommeit overens att vi får gärna ringa och prata med sonen när vi vill den veckanvi inte har honom. I början allt är bra, vi prata inte så mycket med varandra , om vi ringer i princip "Hej, här kommer han" sen telefon derek till sonen. Nu när han hade hittat en ny tjej var helt plötsligt ringer han inte till sonen om han inte ska fråga om när ska han hämta honom. Det gör inget men den som gjorde mig förbannad är att fick höra att ny tjejen tycker inte om att jag ringer och prata med sonen veckan när han är hos pappa. Jag hörde till och med på backgrunden att han tvingar sonen att lägga på mobilen. Jag har pratat med exet om det men han säger att han förstår att ny tjejen bli lite upprörd att vi har kontakt.Jag sa till honom att han och jag har nästan inte har kontakt mer än säga hej på telefon. Han hade erkänt till och med att därför han har slutat höra av i veckan för att det ställer till mycket irritation mellan de.

    Allvarligt är det verkligen okej att någon annan kommer och tala om hur mycket jag får kontakta mitt barn? Han är bara 5 och halv år och inte har nån mobil än därför jag ringer pappan.

    Vad tycker de andra om det här? Kan man se situation på ett annat perspektiv så att det blir lättare för mig att förstå?

  • Svar på tråden Ex's tjej hindrar kontakt mellan mig och sonen min
  • Långbenopluto

    Ja, du.... under pappans vecka så kan du inte ha några krav. Om pappan lyssnar på nya tjejen så är det upp till honom..... du kan inte göra nåt.

  • Drottningen70

    Åh nej. Som förälder får man allt ta ansvar för sina egna val.

  • LillaLoppi

    Vilken vekling! Och vilken bitch hon verkar vara.

Svar på tråden Ex's tjej hindrar kontakt mellan mig och sonen min