Inlägg från: Anonym (Iå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Iå)

Kan din 9-åring simma?

sextiotalist skrev 2016-03-22 14:32:01 följande:
    Vet inte om det är nya regler nu, men vi fick inte ens ha vår grabb på simundervisning före fyra år och mig veterligen har jag inte träffat på någon som haft en fyraåring som kan simma, det gälle även det båtfolket som jag känner. Även de som själva har simmat mycket

• Anonym (Iå)
    sextiotalist skrev 2016-03-22 15:42:16 följande:
    Och?
    Det finns små barn som är genier på olika sätt, en del spelar fiol underbart, andra kan multiplikationstabellen, en del kan läsa flytande, inte alls konstigt. Men det innebär inte att dessa barn ska sätta ribban för vad en tre-åring inom normalspannet bör klara av
    (mitt barn gick innan han var 10 månader, pratade flytande strax efter han fyllt två, men inte ansåg jag att alla barn skulle gå vid 10 månader eller ha fullt utvecklat talspråk som två-åring)
    Tränar man barnet från babysim, så kan vilken treåring som helst simma. man behöver inte vara ett geni.
  • Anonym (Iå)
    Duckan skrev 2016-03-22 15:45:32 följande:

Han är jätteduktig (lå), men simmar i den bemärkelsen vi talar om här gör han väl ej.

Kolla pappans tubkanal så ser du fler filmer, bland annat där lillkillen simmar längder.
  • Anonym (Iå)
    suziz skrev 2016-03-22 16:19:43 följande:

Fast bröstsim, som är det simsätt som vår simskola lär ut, kan de allra flesta barn inte klara rent motoriskt förrän de är 6-7 år. 

Haha, jo. Vad är det för påhitt! De flesta lär sig då, då de inte fått möjligheten att lära sig innan.

Lika dumt som att säga att barn inte kan bli blöjfria innan treårsålder, för de inte skulle vara mogna för det. TRÄNA ungen på potta från det att ungen kan sitta, så kommer ungen vara blöjfri vid ett.

Min son var blöjfri vid ett och kunde simma vid fyra.
Svar på tråden Kan din 9-åring simma?