• BIX

BF December 2016

Jag har skaffat en mjuk ullfleece overall i stl 56, lite tjockare som lager 2. Sen har jag en tunnare pyjamas, strumbyxor, ett par bodys, sockor, hjälmmössa, balaklava och vantar också i ull stl 56. Jag är ganska ullfrälst, men frågan är väl om vi hinner använda allt :)

Fast frågan gällde väl overall... Jag har den i stl 56 som ser ut att vara och sen en pop fleece också i stl 56, men de är så stora i stl så den räcker till 68 säkert... Sedan har jag ännu en i stl 68 också och när den är urväxt räknar jag med att det är sommar och varmt :)

Nu har ju jag ett barn sedan tidigare och därmed redan en garderob, men annars skulle jag nog satsat på en 56 i bra kvalitet, el 62 om man tror man kommer få ett längre/större barn. Det mesta i ull, eller märken som pop, molo, villervalla etc har bra andrahandsvärde på blocket, tradera el fb grupper.

• BIX
    Vasilisat skrev 2016-10-18 08:09:30 följande:

Ciz,               3dje barnet BF 19.12
    Vasilisat         1:a  barnet BF  11/12

Ciz, 3dje barnet BF 19.12
    Vasilisat 1:a barnet BF 11/12
    BIX, 2a barnet BF 08.12
  • BIX
    Ledilnaan skrev 2016-10-18 13:51:34 följande:
    Det kan hon nog göra när vi alla fyllt i den, kan bli en väldigt lång trådstart om hon ska uppdatera den hela tiden tills alllas namn står där.
    Men är ts kvar i tråden, är väl frågan ?
  • BIX
    Tess1990 skrev 2016-10-19 01:03:46 följande:

Var en så jäkla konstig dag igår!

Inte kräkts på 5 veckor men så efter frukosten, istället för att känna mig pigg så började jag känna mig matt och yr

Sen fruktansvärt illamående, kräktes strax efter :(

Samtidigt fick jag som "ljusmaskar" som föll framför ögonen i 15-20 sekunder.. var illamående några timmar sen men de gick över

Men så på kvällen så fick jag som mensvärk långt ner i magen och smärta i ländryggen.. tog alvedon och en varm dusch och de hjälpte men känner mig lite öm och konstig fortfarande..

Hen sparkar och håller på som vanligt, fortfarande i säte

Hade lite högre blodtryck förra veckan på kontrollen (brukar ha 120/80 men hade 131/85) vet inte om de var för att sonen var med eller om de är något på gång

Ska på kontroll imorrn igen, ja om inget mer händer inatt :/

Hatar verkligen sånt här! Vill inte bli avfärdad och få höra att de inte är nåt, jag överreagerar eller typ inte vet nåt och är nojig. men samtidigt så kanske något är fel ju eller håller på att hända.. litar inte på mitt eget omdöme men de är ju bara jag som kan säga hur de känns då vi inte kan ta blodtryck eller analysera urin/blod hemma..

Om de skulle vara nåt tydligare som massa fostervatten eller rent blod så skulle de ju vara lättare, då måste vi ju in direkt, men nu? Jobbigt att dra upp sonen mitt i natten och försöka hitta barnpassning och så kanske de inte ens är nåt.. fasen ska man inte bli säkrare på sånt här när de är andra barnet?

Som sagt ska jag på kontroll om bara typ 10 timmar, och de känns inte som nåt akut just nu, men känns konstigt!

Det låter jobbigt och jag hoppas verkligen du fick sova resten av natten och mår bättre idag <3 Det går väl alltid att ringa förlossningen och fråga, så här nära bf ska man nog ta alla avvikelser på allvar och inte vara rädd att fråga eller bli avfärdad. Om de inte tycker det låter allvarligt kan det ju vara skönt att i allafall få prata med någon och få höra just det. Det handlar inte om att vara nojig eller fånig, utan att du vill skydda ditt barn mot alla faror, och just nu behöver du ta hjälp av någon professionell som kan sin sak. <3
  • BIX
    mocha8676 skrev 2016-10-24 09:45:11 följande:

Herre Gud! Jag är så trött. Spelar ingen roll hur mycket eller lite jag sover.. 6 veckor kvar av jobb. Hade bra gärna gått hem redan nu.. har svårt att hålla mig vaken framför datorn på jobbet. Blir till att gå upp och röra sig 5 min varje timme. Deg blir även två till tre koppar kaffe om dagen på jobbet.. inte det bästa men känner att jag skulle dö utan det.

Likadant här, sjukt trött och svårt att hålla ögonen öppna :( Lägger dock delvis skulden på dottern som var vaken mellan 02-04 inatt...

Var på konferens fre-lör och fick sitta på en hård stol och lyssna på föredrag i alldeles för många timmar vilket var jobbigt för kroppen. Vet inte om det beror på det, men nu är de s***ns hemorojderna tillbaka och det gör så ont :( Bröt ihop helt igår och låg på soffan och grät. Dels för att det gör ont nu och dels för att jag är skraj för vad som kommer hända vid förlossningen om det är så illa nu.
  • BIX
    Mariro skrev 2016-10-24 11:13:31 följande:
    Uscha, sitta på konferens i flera timmar utan att kunna röra sig känns som världens mardröm. Brukar kännas som att benen och fötterna ska explodera och bäckenet gå sönder om man inte får gå lite. Hemorrojder hjälper ju inte precis till. Funderar också på hur det blir på förlossningen om man redan nu måste "peta tillbaka" dom efter varje toabesök... (jag vet, skitäckligt).
    Jag bävar. Just nu går det inte att peta tillbaka något ens :*( Tycker eländigt synd om mig själv trots att jag egentligen är ganska förskonad från graviditetskrämpor :/
  • BIX
    mocha8676 skrev 2016-10-24 15:06:22 följande:
    Stackare! Hemoroider fick jag i liten skala förra graviditeten på slutet. Var orolig inför förlossningen, men för mig blev det inte värre som tur var. Fick hemoroider tidigt denna graviditet efter att jag var förstoppad, men de har som tur är försvunnit. Men är orolig att de ska komma fram igen nu när det närmar sig slutet av graviditeten..
    Jag hade inga problem alls under graviditeten men de kom under själva förlossningen, det var enda skadan jag fick. Och nu oroar jag mig såklart att det blir lika igen. Men det behöver det ju faktiskt inte bli så :)
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-10-24 17:49:24 följande:

V 34, slutspurten! Strunta i hur mycket du går upp nu, det är så nära och bebisen lägger på sig massor nu.

Jag känner mig också som en flodhäst men fokuserar mer på efter förlossningen, då ska jag tillbaka till min vanliga krop.

Ja - håller med, nu är det verkligen slutspurten! Huvet behöver pepp och kroppen behöver energi! Hoppas det inte var din bm som fick dig att bli stressad över vikten?!
  • BIX
    ciz skrev 2016-10-31 11:44:27 följande:
    Låter jätte jobbigt:( hoppas du snabbt får hjälp!!!
    Ja det låter besvärligt. Vad gör de för blodtester vid klåda?

Jag hade ett par första känningar av foglossning i helgen, eller iaf vad jag antar är foglossning. Det kändes som att kroppen rämnade/föll isär med utgångspunkt i ländryggen. Hu! Tur det gick över fort och hoppas det inte kommer igen!
Svar på tråden BF December 2016