• Anonym (Hoppas på plus)

    Att få + på stickan

    Hej!

    Jag har en fråga till er som jobbar och någon eller några gånger jobbat mot ett plus.

    Har ni aktivt jobbat mot ett plus (inte bara hoppats utan verkligen passat in dagar?

    Detta självklart att det även är skönt då!

    Kan säga att jag blir lite "rädd" om/när man aktivt jobbar mot plusset men samtidigt vet jag att det är det vi måste göra.

    Hur gjorde/gör ni?

    Tacksam för input.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-26 09:21
    Vi har alltså försökt länge innan så detta är inget nytt, därför lite kul att se. Kan tillägga att vi aldrig tempat eller gått efter äl eller så. Vi har haft när vi velat.

  • Svar på tråden Att få + på stickan
  • Anonym (Låt naturen ha sin gång)

    Jag har tre barn och har aldrig hållit på med temp lr stickor. Vi har haft regelbunden sex bara och det har tagit mellan 4-14 månader att bli gravida. Har man inget fysiskt hinder så tror jag man mår bäst av att ta det som det kommer och tänka på att det kan ta tid. Det blir lätt så att man tappar lusten när sexet ska prickas in på rätt dagar och mannen speciellt tappar lusten och prestationen när det ska "avlas" vissa dagar i månaden. Lycka till

  • Anonym (Gjort båda)

    Jobbade aktivt mot pluss, i över 1 år och hände ingenting.

    Jobbade inte alls mot pluss, och fick ett efter 4 månader.

    Så säger som föregående talare, låt naturen ha sin gång.

  • Anonym (Ältester)

    Vi har kört väldigt aktivt från första månaden vi försökte. Med ältester, sex varannan dag i väntan på äl osv. Nog tur det då jag inte hade äl så stabilt. Första barnet tog fem månader efter ppillerstopp att få äl, sen blev jag gravid direkt. Andra barnet tog tre månader.

  • Anonym (F)

    Jag har varit gravid tre gånger och har använt äl-stickor varje gång. Min sambo jobbar borta 1-2 veckor åt gången och har jag äl då kan vi ju försöka hur länge som helst utan att nåt händer! Alla tre gånger har jag haft äl då han varit borta så vi har fått trixa lite för att få till det. Första tog på första försöket, andra på tredje (mf v7) och tredje på tredje försöket (men då strulade äl efter mf). Klart att det inte är så romantiskt att göra barn på det sättet men vi hade ju inte så mycket val. Annars hade vi nog bara kört på och legat varannan dag så hade det nog tagit sig lika snabbt ändå. Hade känts mer avslappnat så.

  • Anonym (Hoppas på plus)
    Anonym (F) skrev 2016-03-26 09:18:56 följande:

    Jag har varit gravid tre gånger och har använt äl-stickor varje gång. Min sambo jobbar borta 1-2 veckor åt gången och har jag äl då kan vi ju försöka hur länge som helst utan att nåt händer! Alla tre gånger har jag haft äl då han varit borta så vi har fått trixa lite för att få till det. Första tog på första försöket, andra på tredje (mf v7) och tredje på tredje försöket (men då strulade äl efter mf). Klart att det inte är så romantiskt att göra barn på det sättet men vi hade ju inte så mycket val. Annars hade vi nog bara kört på och legat varannan dag så hade det nog tagit sig lika snabbt ändå. Hade känts mer avslappnat så.


    Vi har lite samma situation med att mannen inte är hemma under bra tider om man säger så. Så vi är i samma sits bortsett från att vi inte har några barn.
  • Carambolan

    Har aldrig "jobbat aktivt" mot ett plus, med äl-test eller andra metoder. Men visst har jag ett hum om när jag har ägglossning så att vi periodvis sett till att ligga lite extra däromkring.

  • Anonym (Ödlflfdlgjdkdkdkdfk)

    Testat med äl stickor för att själv veta. Några gånger har mannen frågat av intresse om jag har äl, men annars har jag hållt det för mig själv. Vill inte döda lusten med en massa stress och press. Men för mig själv kändes det bra att ha koll då jag alltid haft oregelbunden mens, så ville veta att jag hade äl och att allt fungerade.
    Första tog 2,5 år men då fick vi två missfall under tiden. Och äl stickorna tyckte jag var bra för att håll koll på när kroppen var återställd efteråt och så.
    Andra gången gick det på första försöket.

Svar på tråden Att få + på stickan