• Familjeliv

    Det roligaste från Familjeliv – nu som bok!

    Det roligaste från Familjeliv – nu som bok!
    På en sajt som lockar en miljon föräldrar varje vecka dyker det så klart också upp en del knasbollar. Dem har komikern Thomas Järvheden tagit fasta på i boken ”Hjälp vad ska jag göra med räkorna??”, som samlar och kommenterar de roligaste trådarna från Familjeliv – köp den här till extra förmånligt pris!

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Det roligaste från Familjeliv – nu som bok!
  • Utflykt i verkligheten
    Kakmonstrets skrev 2016-03-27 16:21:49 följande:

    Att som Järvheden ta på sig ett författarskap för texter skrivna av andra känns inte rätt.

    Antar att han tjänar pengar på FL´s emellanåt rätt roliga troll.


    Fast det blir ju lite fånigt att man ska försöka ge sig på någon slags millimeterrättvisa bara för att det gäller material som är hämtat från ett forum som just du hänger på.

    Inte reagerar du på en bok som enbart består av barns härliga citat t ex... Inte är det författarens ord som står nertecknat där. Lika lite som en biografi som skildrar Elvis Presleys liv och död kan tillskrivas honom själv.

    Själv ser jag fram emot att få läsa mitt egna exemplar som jag just har beställt.
  • Carambolan
    Kakmonstrets skrev 2016-03-27 16:21:49 följande:

    Att som Järvheden ta på sig ett författarskap för texter skrivna av andra känns inte rätt.

    Antar att han tjänar pengar på FL´s emellanåt rätt roliga troll.


    Håller med faktiskt. Annat vore om han erkände att han var trollet bakom många av trådarna och att det bara var ett socialt experiment.
  • Rocket Mania

    Vad jag tycker är underligast med det hela är att författaren faktiskt tror att trådarna är sanna och seriöst skrivna. Jag såg honom i något program på SVT där han läste upp bitar ur tråden om "räkor med ansikten" och en om vad man kan göra med alla äggvitor som blir över. Han hävdade att det var seriösa trådar för han hade försökt trolla och blivit avslöjad direkt. Det är ju få som kan trolla riktigt bra, det är ju en konst i sig, så att han blev avslöjad säger ju inte så mycket om andras trolltrådar.

  • catladyn

    Undra om min tråd med ett annat nick än detta är med där? Om att jag inte kunde köpa rosa nappflaska till pojk utan jagade blå till dyrare pris på ett annat ställe. Värsta trolltråden som folk tog på allvar och de högg på betet totalt. Sen var den med i en tråd långt efter detta där folk fick skriva den dummaste tråden de sett på fl. och då var den flera som skrivit om min nappflasktråd... Erkänner, jag var ett troll. Men det är nog 7 år sen nu så det är preskriberat.

  • Utflykt i verkligheten
    Kakmonstrets skrev 2016-03-27 16:54:52 följande:

    Fast jag kan tycka att det är lite skillnad på vad barn sagt för lustigheter och på vad någon filurat ihop som underhållning här på sajten.

    Erkänner dock att jag gärna skulle läsa också, dock tänker jag inte köpa boken.


    Det är fritt fram för vem som helst att knåpa ihop en bok om snudd på vad som helst. Citat och liv författas på löpande band.

    Familjelivs medlemmar kan inte på egen hand kan få ihop en bok. Så självklart har en samling en författare. Precis som alla andra samlingar.

    Måste säga att jag blir förundrad över de som känner sig "snuvade på konfekten", eller vad det nu är som spökar, enbart för att boken råkar vara hämtad ur en sammanhang man själv är en del av.
  • Pimpinellan

    Ja, det finns ju en del godbitar man anar är med. Skrattande  Vissa småtragiska som blir hysteriskt roliga undrar man ju också...

  • Flickanx2

    Vad roligt att det kommit ut en bok om detta nu, den ser jag fram emot att läsa. En liten undran bara, jag skulle vilja veta hur ni gjorde för att få ett bokförlag att vilja ge ut den? Jag har en bok här på lagret som jag skrivit och det är väldigt många som verkar vilja läsa den då den handlar om hur det kan vara bakom kamerorna när man spelar in en dokusåpa. Så.. min undran är alltså om hur man går tillväga för att få någon att vilja ge ut den. Tack på förhand, Nilla


  • LillaLoppi
    Kakmonstrets skrev 2016-03-27 16:21:49 följande:

    Att som Järvheden ta på sig ett författarskap för texter skrivna av andra känns inte rätt.

    Antar att han tjänar pengar på FL´s emellanåt rätt roliga troll.


    Vakna. Mer än hälften av alla troll får betalt för att trolla. Hur annars skulle FL överleva?
  • LillaLoppi

    Undrar om några av alla mina trolltrådar finns med!?

  • Utflykt i verkligheten
    Kakmonstrets skrev 2016-03-27 17:25:46 följande:

    Jag känner mig inte snuvad på konfekten, oavsett om någon av mina alster skulle vara med. Jag tycker bara inta  man är författare för att man kopierar andras texter.

    Nog sagt om det, ha en trevlig läsning!


    Tack!
Svar på tråden Det roligaste från Familjeliv – nu som bok!