Inlägg från: vonsparv |Visa alla inlägg
  • vonsparv

Ångest för att låta bebis sova själv

Hej!

Jag har en 4 månaders pojke som jag helt enkelt avgudar! För att göra mitt problem kortfattat så har jag enlöjlig ångest över att låta honom sova i spjälsängen själv. Nu ligger han i babynestet bredvid mig. Dock håller han på att vrida sig fram och tillbaks, och ibland har han av misstag råkat slå till mig! Jag lägger varje natt över honom så vi ligger bredvid (efter nattamning). Det är supermysigt men känns som att vi båda hade sovit bättre ifall han ligger i sin spjälsäng (bredvid min sängsida). Jag vaknar ju av minsta lilla ljud och rörelse. Men jag har sån ångest över det! Tänk om det händer något, han slutsr andas? Han kanske tokskrikee för han vaknar upp ensam? Är jag ensam över att känna så? Känns lite som att jag sviker honom om jag låter honom själv! :(

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Ångest för att låta bebis sova själv
  • vonsparv

Hej, naturligtvis kan man inte ta bort ena sidan på spjälsängen:( men lyfter ni över era bebisar unden natten?

• vonsparv

Tack för schyssta svar????

Det värsta är dock ångesten... Att han sover i vår säng, innebär det något problematiskt för framtiden tro?

• vonsparv

Haha, det blev visst flera frågetecken istället för smileys!

vonsparv skrev 2016-03-27 21:33:11 följande:

Tack för schyssta svar????

Det värsta är dock ångesten... Att han sover i vår säng, innebär det något problematiskt för framtiden tro?

• vonsparv

Jag menade såklart att på vår spjälsäng så är ingen av sidorna avtagbara! Ett enkelt missförstånd:)

Tack snälla alla för era svar. Ska testa ikväll att han sover i spjälsängen bredvid mig. Dock vette tusan om han sover där hela natten... Ett steg i taget????

• vonsparv

Sjukt irriterande med alla utropstecken när jag bara gör en vanlig emoji...

Svar på tråden Ångest för att låta bebis sova själv