• Anonym (ajaj)

    EXTREM mensvärk -snälla dela era erfarenheter!

    Hejsan!
    Jag behöver hjälp, råd, tips, erfarenheter och alla era tankar kring detta...

    Jag har gjort en abort för ca 5 år sedan.
    Ätit ppiller Neovletta och Yasmin, men slutat helt sen 2 år tillbaka.

    För bara ett halvår sedan kände jag min ägglossning tydligt: helt otrolig lust och äl-sekret. Min mens var under denna period "normal", lätt smärta, 28-32 dagars cykel som jag alltid haft och normal mensblödning.

    För tre månader sedan märkte jag att jag inte känt av min ägglossning alls på ett tag. Blödningarna ökade för varje månad och mensvärken har också blivit betydligt värre. Cykeln har också blivit betydligt kortare. Jag har nojat mig mycket kring detta. För några dagar sedan fick jag mens igen och denna gången vaknade jag av smärtor och rent utsagt skrek av smärta, spydde av värken och hyperventilerade och hade andnöd i flera timmar trots smärtstillande. Det strålade ut i benen ner till knävecken, i magen och smärtan är i särklass det värsta jag genomgått i hela mitt liv. Tillslut kunde jag, efter flera timmar av att ha gått runt och fram och tillbaks, lägga mig ner i sängen. Jag fokuserade på smärtan för att kunna lokalisera den och kände då tydligt hur det verkligen BRANN i magen. Det kändes som att någon stuckit en kniv i magen och vred om. Efter ytterligare någon timme somnade jag och när jag vaknade var värken borta och jag var trots sovstunden HELT utmattad. Kan tillägga att jag hade ringt 112 om det inte vore för min vän som smsade: "Äsch, det finns dem som har det värre".

    Förstår att inte hela läkarkåren sitter här bakom datorerna på Familjeliv, men om ni känner igen något eller bara har någon liten tanke - snälla dela med er! Vad kan detta ha varit? Kan inte undgå att se ett samband mellan min förmodligen uteblivna ägglossning och denna hemska värk som tillslut dök upp.

  • Svar på tråden EXTREM mensvärk -snälla dela era erfarenheter!
  • Anonym (tin)

    om du har smärta som inte lindras av alvedon eller ipren ska du söka läkarhjälp. Det kan vara endometrios, eller kanske en cysta. Om du bor i stockholm rekommenderar jag att du söker dig till capio globens gyn till doktor annasofia. 

Svar på tråden EXTREM mensvärk -snälla dela era erfarenheter!