• Äldre 28 Mar 19:18
    1625 visningar
    12 svar
    -3
    12
    1625

    Välgörenhet till svenska medborgare

    Vilken svensk organisation kan man skänka föremål, kläder etc till som säljs för att hjälpa ENDAST människor i Sverige med svenskt medborgarskap? Exempelvis fattiga barnfamiljer och pensionärer. Finns någon sådan välgörenhetsorganisation här i Sverige?

  • Svar på tråden Välgörenhet till svenska medborgare
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 28 Mar 19:36
    #1

    Socialtjänsten finns för dessa personer...

  • Äldre 28 Mar 20:35
    #2
    Drottningen70 skrev 2016-03-28 19:36:27 följande:
    Socialtjänsten finns för dessa personer...

    Ja, men jag menar utöver socialtjänsten (som bara ger bidrag för existensminimum). Jag menar en organisation som hjälper till utöver det (ex sommarläger för barn, pensinärsresor och liknande). Majblomman tex hjälper fattiga barnfamiljer i Sverige med att låta barnen få en kul upplevelse under sommarlovet. Vet dock inte om de tar emot kläder och föremål för att sälja vidare i form av second hand. Vet du?
  • Äldre 28 Mar 20:42
    #3

    Kyrkan tar emot saker. Dit kan alla vända sig.

    Min svärmor jobbar ideelt i kyrkan med klädinsamling. Dit kommer många svenska pensionärer.

  • Äldre 28 Mar 20:43
    #4

    Kolla om SD har några idéer om sådana organisationer. Eller svenska motståndsrörelsen.

    Men med 100% säkerhet kan jag säga att det (tack och lov!)inte finns några 90-konton som uppfyller dina krav.

  • Äldre 28 Mar 20:44
    #5
    Tonårsmamman1 skrev 2016-03-28 20:42:11 följande:
    Kyrkan tar emot saker. Dit kan alla vända sig. Min svärmor jobbar ideelt i kyrkan med klädinsamling. Dit kommer många svenska pensionärer.

    tack för tipset ☺
  • Äldre 28 Mar 20:49
    #6
    Överste Senap skrev 2016-03-28 20:43:58 följande:
    Kolla om SD har några idéer om sådana organisationer. Eller svenska motståndsrörelsen. Men med 100% säkerhet kan jag säga att det (tack och lov!)inte finns några 90-konton som uppfyller dina krav.

    Vad är konstigt med att specifikt vilja hjälpa människor som bor i Sverige att kunna få komma iväg på någonting kul under exempelvis sommarledigheten? Det är många barn och pensionärer som bara sitter hemma hela sommaren utan att ha råd att göra någonting utöver det vanliga.
  • Äldre 28 Mar 20:58
    #7

    Det finns rasistiska och nationalistiska organisationer som anordnar kollo för endast ariska små lintottar. Fint att de kan ge barnen möjlighet att få springa fritt på ängar bland röda stugor, uppblandat med lite mysig vit maktpropaganda!

  • Äldre 28 Mar 21:01
    #8
    foodforclouds skrev 2016-03-28 20:58:21 följande:
    Det finns rasistiska och nationalistiska organisationer som anordnar kollo för endast ariska små lintottar. Fint att de kan ge barnen möjlighet att få springa fritt på ängar bland röda stugor, uppblandat med lite mysig vit maktpropaganda!

    Det var mer än jag visste om. Jag är intresserad av namnet på en organisation som hjälper alla svenska medborgare oavsett kön och ursprung.
  • Äldre 28 Mar 21:11
    #9
    -1
    JohnSmith skrev 2016-03-28 20:49:30 följande:

    Vad är konstigt med att specifikt vilja hjälpa människor som bor i Sverige att kunna få komma iväg på någonting kul under exempelvis sommarledigheten? Det är många barn och pensionärer som bara sitter hemma hela sommaren utan att ha råd att göra någonting utöver det vanliga.


    Det finns många som bor i Sverige som inte är svenska medborgare. Och dem skiter du uppenbarligen i. Behöver jag säga mer?
  • Äldre 28 Mar 21:12
    #10
    Tonårsmamman1 skrev 2016-03-28 20:42:11 följande:

    Kyrkan tar emot saker. Dit kan alla vända sig.

    Min svärmor jobbar ideelt i kyrkan med klädinsamling. Dit kommer många svenska pensionärer.


    Men kyrkan skulle även hjälpa en pensionär som är finsk medborgare som är bosatt i Sverige. Kyrkan bryr sig inte om medborgarskap som TS gör.
  • Äldre 28 Mar 21:18
    #11
    -1
    Överste Senap skrev 2016-03-28 21:11:06 följande:
    Det finns många som bor i Sverige som inte är svenska medborgare. Och dem skiter du uppenbarligen i. Behöver jag säga mer?

    Nu försöker du lägga in dina egna värderingar i mina inlägg. Du lyckas dock inte. Väldigt osmickrande dock. Jag efterfrågar en organisation dit jag kan skänka föremål/kläder där inkomsten går till svenska barnfamiljer/pensionärer att få göra något kul under exempelvis sommarledigheten. Om jag vill hjälpa romer/ tredje världen/ asylsökande har jag redan kunskap om vart jag ska vända mig.
  • Äldre 28 Mar 22:57
    #12
    JohnSmith skrev 2016-03-28 21:18:04 följande:

    Nu försöker du lägga in dina egna värderingar i mina inlägg. Du lyckas dock inte. Väldigt osmickrande dock. Jag efterfrågar en organisation dit jag kan skänka föremål/kläder där inkomsten går till svenska barnfamiljer/pensionärer att få göra något kul under exempelvis sommarledigheten. Om jag vill hjälpa romer/ tredje världen/ asylsökande har jag redan kunskap om vart jag ska vända mig.


    Ok, ber om ursäkt om jag misstolkade dig.
Svar på tråden Välgörenhet till svenska medborgare